Πραγματικά με ξενίζει η αναφορά-ανακοίνωση του Δημάρχου Ραφήνας-Πικερμίου σε εκδήλωση των Κρητών Ραφήνας και των Προσκόπων, ότι το σαββατοκύριακο 9-10 Ιουλίου, θα τιμήσει τον Φίλιππο Καβουνίδη και τους οσιομάρτυρες ή Άγιους της Τρίγλιας. Όλα αυτά χωρίς καμία συνεργασία με τους Συλλόγους των Τριγλιανών ή τον Δήμο Νέας Προποντίδας ( ονομασία του νέου μετά Καλλικράτη Δήμου, που συνενώθηκε ο παλιός Δήμος Τρίγλιας Χαλκιδικής) και σε μια προσπάθεια που έχει αρχίσει εδώ και δύο μήνες (μετονομασία του ΝΠΔΔ Κοινωνικής Μέριμνας στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 6-5-11) να εμφανιστεί Τριγλιανώτερος των Τριγλιανών. Μάλιστα, κατά την από μικροφώνου δήλωσή του, θα το καθιερώσει αυτό κάθε χρόνο, και μας ψέγει (εμάς όλους μας, τη Ραφήνα) ότι «παρόλο τον πατριωτισμό μας δεν κάναμε τίποτε».
Θα ήθελα να θυμίσω εδώ σε όλους τι έχει αποφασίσει η Εκκλησία και η Πολιτεία σε πρώτο επίπεδο (Α,Β) και τι η Εκκλησία σε δεύτερο επίπεδο (Γ), (εάν χωρεί ένας τέτοιος διαχωρισμός) για αυτά τα θέματα ώστε να τα μάθουν και οι πρόσφατα «Τριγλιανίζοντες».
Α. Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με την εγκύκλιο 2556 και με αρ. πρωτ. 2137/5-7-1993 όρισε «την Κυριακή, που προηγείται της εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού (14 Σεπτεμβρίου), να εορτάζεται η μνήμη των εθνοϊερομαρτύρων Μητροπολιτών Χρυσοστόμου Σμύρνης, Αμβροσίου Μοσχονησίων, Γρηγορίου Κυδωνιών, Προκοπίου Ικονίου, Ευθυμίου Ζήλων και όλων όσων με οιονδήποτε τρόπο μαρτύρησαν το 1922, κατά την Μικρασιατική Καταστροφή, Κληρικών και Λαϊκών».
Β. Με τον Ν.2645/9-10-98 , που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ υπ αριθμ 234Α/13-10-98, η Ελληνική Δημοκρατία καθιέρωσε την 14η Σεπτεμβρίου ως ημέρα Εθνικής Μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Μάλιστα το υπ αριθμ 304/17-9-2001 Προεδρικό Διάταγμα, κατόπιν εξουσιοδότησης του παραπάνω νόμου, προσδιορίζει και τις εκδηλώσεις μνήμης.
Γ. Στη κωμόπολη της Τρίγλιας Βιθυνίας και στην ευρύτερη περιοχή ακμάσαν μοναστήρια κατά τον Η’ και Θ’ αιώνα. Είχαν μεγάλη φήμη διότι υπήρξαν κέντρα πνευματικής και εκπαιδευτικής προσφοράς, καταφύγια των καταδιωκομένων για την πίστη τους στην Ορθοδοξία και φυτώρια Αγίων Πατέρων, Πατριαρχών, ομολογητών και ασκητών, όπως μας πληροφορεί βιβλίο "Τρίγλια της Βιθυνίας, τόπος Οσίων, Μαρτύρων & Ομολογητών", της Παρασκευά-Κράνη Δέσποινας. Έτσι μια πληθώρα θα έλεγα μοναχών ξεχώρισαν και κατατάχθηκαν ως Άγιοι ή Οσιομάρτυρες. Ενδεικτικά αναφέρω τον Άγιο Μεθόδιο τον Ομολογητή, τον Όσιο Νικήτα, τον Όσιο Νικηφόρο, τον Όσιο Θεοστήρικτο, τον Όσιο Βασίλειο τον Καππαδόκη, τον Όσιο Πέτρο τον Καππαδόκη, τον Όσιο Λουκά της Λυκαονίας, τον Όσιο Ιγνάτιο και τον Οσιομάρτυρα Συνέσιο τον Νέο. Όλους τους παραπάνω, τους τιμά η Εκκλησία της Ελλάδας, σε ξεχωριστές για τον καθένα ημέρες, που δεν έχουν σχέση με τις συγκεκριμένες μέρες 9 και 10 Ιουλίου.
Περισσότερο ως κάτοικος αυτού του Δήμου και λιγότερο ως Τριγλιανής καταγωγής Ραφηνιώτης, δεν καταλαβαίνω αυτή την «επίθεση αγάπης» του νέου Δημάρχου προς το «Τριγλιανό στοιχείο» της πόλης, όταν κατ’ ομολογία του, δεν γνώριζε ούτε που βρισκότανε ο τάφος του αείμνηστου Φίλιππου Καβουνίδη. Στον χαιρετισμό του στους Κρήτες της Ραφήνας, απαξίωσε όλους τους Ραφηνιώτες Τριγλιανής καταγωγής, και με λίγα λόγια μας είπε ότι αυτός, ως νέος τοπικός άρχων, θα τιμήσει την προσφυγική πατρίδα μας και τα τέκνα της, θέλοντας να καταδείξει δική μας αδιαφορία …!
Αλήθεια θέλει ο Δήμαρχος να μπούμε στην κουβέντα αν έχουν τιμηθεί τα τέκνα της Τρίγλιας σε αυτόν τον τόπο και από ποιούς; Με πρώτο και δικαίως, τον Τριγλιανό Άγιο, τον Άγιο Χρυσόστομο Μητροπολίτη Σμύρνης;
Ειδικά τα τελευταία αυτά χρόνια πολλές ήταν οι κατευθυνόμενες και ενορχηστρωμένες «κατηγόριες» στη Δημοτική Αρχή επί Δημαρχίας Α. Κεχαγιόγλου ότι προβάλαμε υπερβολικά την Τρίγλια και τους Τριγλιανούς και τώρα βρισκόμαστε κατηγορούμενοι για αδιαφορία;
Μια απλή βόλτα κάθε αντικειμενικού παρατηρητή στους δρόμους του συνοικισμού της Ραφήνας και όχι μόνο, είναι ένα ταξίδι στην ιστορία της Τρίγλιας και των Τριγλιανών. Αφού μάλιστα ο Δήμαρχος έκανε αναφορά στον αείμνηστο Φίλιππο Καβουνίδη, εκείνος ειδικά ας ξεκινήσει τον περίπατό του από την προτομή του καπετάν Φίλιππα στον Αη Νικόλα και στη συνέχεια την οδό Φ. Καβουνίδη ώστε να καθαρίσει την σκέψη του.
Χωρίς κανείς να του το ζητήσει σε εκδηλώσεις συλλόγων, αισθάνεται την ανάγκη και δηλώνει το αυτονόητο, δηλ ότι «στέκεται κοντά στους συλλόγους», αλλά όπως αποδεικνύουν τα γεγονότα, όχι σ αυτόν των Τριγλιανών;
Τι τον ενοχλεί; Ότι Πρόεδρος των Τριγλιανών είναι η κα Θ. Αρβανιτίδου, Δημοτική Σύμβουλος της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Τον ενοχλεί ότι μέλη του Συλλόγου είμαστε και άλλοι Δημοτικοί Σύμβουλοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Μήπως η πολιτική του είναι ότι ο Σύλλογος Τριγλιανών delenta est (πρέπει να καταστραφεί);
Τι -αποδεδειγμένα, με απόφαση της Ιεράς Συνόδου- εορτάζει ή τιμά η Εκκλησία στις 9-10 Ιουλίου και θέλει με παράτες να καταδείξει την θρησκευτικότητα του, που στο κάτω-κάτω της γραφής δική του είναι και την κάνει ότι θέλει, χωρίς όμως να υποτιμά τα δικά μας πατριωτικά και θρησκευτικά πιστεύω;
Ποιος είναι ο επί των εκκλησιαστικών συμβουλάτοράς του, κληρικός είτε λαϊκός ώστε να του υποδείξει το μέτρο με το οποίο πρέπει να χειρίζεται ανάλογα θέματα που άπτονται της θρησκευτικής μας συνείδησης και να μην προσβάλλει με τον τρόπο του τη μνήμη όσιων και ιερών υποβιβάζοντας τα σε επίπεδο «μονοσήμαντου πανηγυριού».
Προσωπικά, χαίρομαι διπλά, όταν την Τρίγλια ή τους Τριγλιανούς τους τιμούν άλλοι, που έχουν διαφορετική καταγωγή. Θαλεγα μάλιστα ότι θεωρώ αυτούς τους ανθρώπους δικούς μου, φίλους μου και πραγματικά αξιέπαινους, με μια προϋπόθεση μόνο: Ότι η τιμή την οποία αποδίδουν να είναι αγνή και όχι προσποιητή, με σεβασμό και όχι έπαρση, με αγάπη και δίχως αποκλεισμούς.
Δυστυχώς ότι ετοιμάζουν για τις 9-10 Ιουλίου δεν πληροί αυτή την προϋπόθεση και με λύπη μου δεν βλέπω κανένα λόγο να συμμετέχω.
Βασίλης Πιστικίδης
Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου