ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΚΡΙΒΩΣ 10 ΧΡΟΝΙΑ!!!
| ||
Παροξυσμός διαπλοκής για επέκταση σχεδίων ΥΠΕΧΩΔΕ και δημοτικοί άρχοντες διαπραγματεύονται -υπό τις πιέσεις των δεύτερων- μέτρο προς μέτρο επεκτάσεις σχεδίων πόλης και τη δημιουργία νέων οικιστικών ζωνών στις εκτός σχεδίου περιοχές. Εξήντα χιλιάδες (60.000) στρέμματα εντάχθηκαν την τελευταία δεκαετία στα σχέδια πόλης και περίπου 30.000 ακόμη στρέμματα περιμένουν τις νέες επεκτάσεις των σχεδίων. Τα χιλιάδες στρέμματα που θεσμοθετούνται προς δόμηση, μπορεί να υπερκαλύπτουν τις ανάγκες στέγασης που δημιουργούνται στην περιοχή, όχι όμως και τις ορέξεις όσων θέλουν να εξαντλήσουν τα αποθέματα ελεύθερης γης στην περιοχή. Το κυνήγι αυτό της γης, κρατάει ακόμη κλειδωμένο στα συρτάρια του ΥΠΕΧΩΔΕ, το Προεδρικό Διάταγμα για τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου των Μεσογείων. Επιδίωξη κάποιων να μην θεσμοθετηθεί το αυστηρό καθεστώς προστασίας για δύο περιοχές που δεν προβλέπεται δόμηση, αυτή του Αττικού Πάρκου, νοτιοανατολικά του αεροδρομίου και ένα ακόμη φιλέτο βορειοδυτικά του αεροδρομίου που προβλέπεται ως γεωργική γη υψηλής προστασίας. Η άλλη όψη του νομίσματος στην περιοχή, η εγκατάλειψή της, με συνεπακόλουθο την αυθαιρεσία. Οι ενταγμένες στα σχέδια πόλης, περιοχές χωρίς πολεοδομικές μελέτες χρόνια τώρα, χωρίς πράξεις εφαρμογής, γίνονται πεδίο αυθαίρετης δόμησης, φτιάχνοντας οικισμούς χωρίς υποδομές και δρόμους. Το αποχετευτικό δίκτυο και τα αντιπλημμυρικά έργα, παραμένουν «άγνωστο προϊόν» για τη συντριπτική πλειοψηφία των περιοχών, παρά τις περί αντιθέτου εξαγγελίες. Ετσι, η νοτιοανατολική, με. ..καθυστέρηση μερικών δεκαετιών, έρχεται να ακολουθήσει την πεπατημένη της Αθήνας, τη δεκαετία του '50 και της Δυτικής Αττικής, τη δεκαετία του '80. Το αεροδρόμιο, που είτε στις 28 Μαρτίου είτε λίγο αργότερα θα λειτουργήσει, θα έχει ατάκτως ερριμμένα γύρω του, κατοικίες, αρχαιολογικούς χώρους, λατομεία, καλλιέργειες και βιομηχανικές εγκαταστάσεις, αποθήκες και αμπέλια, γραφεία και ανεξέλεγκτες χωματερές. Η αξία της γης ανεβαίνει αλματωδώς, σε πολλές περιπτώσεις πλασματικά, έτσι που κάνει απαγορευτικές και τις απαλλοτριώσεις για τα απαραίτητα έργα υποδομής. Η τελευταία ευκαιρία για την περιοχή -αν δεν έχει ήδη χαθεί- είναι το μεν ΥΠΕΧΩΔΕ να θωρακίσει θεσμικά την περιοχή και ν' ανοίξει τους λογαριασμούς για τα απαραίτητα έργα υποδομής, οι δε δημοτικές αρχές να ελέγξουν τα μικροπολιτικά ανακλαστικά τους... Η κατάσταση σε 17 δήμους και κοινότητες Δεκαεπτά (17) δήμοι και κοινότητες στην ευρύτερη περιοχή της ζώνης επιρροής του αεροδρομίου θα αποτελέσουν το περιβάλλοντα χώρο της νέας πύλης της χώρας στον κόσμο. Επίσης καλούνται να φιλοξενήσουν πολλούς νέους κατοίκους και να ανταποκριθούν στις ανάγκες που δημιουργούν οι χώροι κατοικίας. Η αφετηρία εκκίνησης για να ανταποκριθούν σε αυτά, μάλλον δεν δημιουργεί ιδιαίτερη αισιοδοξία. Από τους 17 δήμους και κοινότητες, μόνον οι πέντε διαθέτουν αντιπλημμυρικό -όχι ολοκληρωμένο- δίκτυο. Μόνον οι τέσσερις από αυτούς έχουν ξεκινήσει την κατασκευή δικτύων αποχέτευσης. Επίσης, μόνο σε τέσσερις δήμους έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για πολεοδομικές μελέτες και σε συνέχεια ρυμοτομικά σχέδια και Πράξεις Εφαρμογής, προκειμένου οι περιοχές που ενέταξαν στα Σχέδια Πόλης την τελευταία 10ετία, να αποκτήσουν τις προϋποθέσεις νόμιμης δόμησης. Πώς όμως έχει, συγκεκριμένα, η κατάσταση στους δήμους της περιοχής: Σπάτα: Με την τροποποίηση, το 1999, του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) εντάχθηκαν 6.700 στρέμματα και 1.700 στρέμματα για το δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου. Μέχρι σήμερα δεν έχει πολεοδομηθεί ούτε ένα στρέμμα, ωστόσο ο δήμος επιθυμεί να αποκτήσει κι άλλη γη προς δόμηση μέσω της ΖΟΕ Μεσογείων. Ο δήμος δεν διαθέτει ανιπλημμυρικό και αποχετευτικό δίκτυο, ενώ -όπως λέει ο δήμαρχος- ήταν τα προς χρηματοδότηση έργα, μέσω των αντισταθμιστικών οφελών. Ανθούσα: Εκκρεμεί από το 1995 η τροποποίηση του ΓΠΣ, για την ένταξη 1.500 στρεμμάτων, καθώς πρόκειται κυρίως για δασικές περιοχές. Ο κοινοτάρχης «προσδοκά» την τροποποίηση του άρθρου 24 του Συντάγματος, για να επεκτείνει το σχέδιο πόλης. Η περιοχή διαθέτει πολλά αυθαίρετα και καθόλου δίκτυα υποδομής, αποχέτευσης και ομβρίων. Παλλήνη: Από το 1989 μέχρι και το '99 έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης, περίπου 13.000 στρέμματα, από τα οποία τίποτα δεν έχει πολεοδομηθεί. Ετσι, σε εκκρεμότητα παραμένει και το εμπορικό κέντρο που έχει χωροθετηθεί στα 350 στρέμματα στο παλιό κτήμα Kαμπά και το διοικητικό κέντρο, συνολικής έκτασης 450 στρεμμάτων. Η περιοχή δεν διαθέτει αποχετευτικό δίκτυο, καθώς από το '93 η ΕΥΔΑΠ εκπονεί τη μελέτη σχετικού διαδημοτικού έργου για έξι δήμους (Γέρακας, Γλυκά Νερά, Παλλήνη, Σπάτα, Ραφήνα και Αρτέμιδα) και για δύο κοινότητες (Πικέρμι και Ανθούσα). Σε εκκρεμότητα και τα αντιπλημμυρικά έργα, καθώς δεν έχει γίνει διευθέτηση των ρεμάτων, που η Παλλήνη διαθέτει πέντε και είναι όλα κλειστά. Γλυκά Νερά: Στον κανόνα της μη πολεοδομημένης γης συμπεριλαμβάνεται ο δήμος για τα περίπου 1.900 στρέμματα που εντάχθηκαν στο σχέδιο πόλης το 1992. Ωστόσο, είναι από τους ελάχιστους δήμους, που έστω και στο μισό της έκτασής του, διαθέτει αντιπλημμυρικό δίκτυο. Παιανία: Ο δήμος ολοκλήρωσε τις πολεοδομικές μελέτες για 150 στρέμματα σε σύνολο 2.300 στρεμμάτων που εντάχθηκαν στο σχέδιο πόλης με τροποποίηση του ΓΠΣ το '97. Kαμία από τις υποσχέσεις προς τον δήμο για αντισταθμιστικά οφέλη (απορριμματοφόρα, αναπλάσεις πλατειών) δεν πραγματοποιήθηκε, ενώ στην περιοχή δεν υπάρχει καθόλου αντιπλημμυρικό και αποχετευτικό δίκτυο. Πικέρμι: Βασικό μέλημα της κοινότητας αποτελεί η ένταξη στο σχέδιο πόλης 6.300 στρεμμάτων, από τα οποία τα 5.800 είναι του οικοδομικού συνεταιρισμού των αξιωμαστικών. Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα απορρίφθηκε από το ΣτΕ, καθώς πρόκειται για δασικές εκτάσεις. Ραφήνα: Ο δήμος επιχειρεί να εντάξει στο ΓΠΣ, 3.000 στρέμματα β' κατοικίας και 800 στρέμματα α' κατοικίας, τα οποία όμως αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω του δασικού τους χαρακτήρα. Η περιοχή δεν διαθέτει αποχέτευση, ενώ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αντιπλημμυρικής προστασίας, καθώς δεν έχει διευθετηθεί το μεγάλο ρέμα Ραφήνας. Αρτέμιδα: Παρ' ότι από το '87, έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλης 12.000 στρέμματα και έχουν πολεοδομηθεί σχεδόν τα μισά, ο δήμαρχος εκτιμά ότι στην περιοχή πρέπει να έχουν αναπτυχθεί περίπου 10.000 αυθαίρετες κατοικίες. Βεβαίως, η περιοχή δεν διαθέτει αντιπλημμυρικό και αποχετευτικό δίκτυο. Kορωπί: Εδώ και 5 χρόνια εκκρεμεί η ένταξη στο σχέδιο πόλης πάνω από 10.000 στρέμματα, καθώς έχουν «μπλοκαριστεί» από το δασαρχείο. Στις υπό ένταξη περιοχές είναι το επιχειρησιακό πάρκο (περίπου 550 στρέμματα), μία βιομηχανική περιοχή, έκτασης 2.500 στρεμμάτων και ένα ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ, 1.500 στρέμματα. Ο δήμαρχος διαπιστώνει νέα γενιά αυθαιρέτων γύρω από το αεροδρόμιο και βεβαίως ζητάει νέες εντάξεις. Μαρκόπουλο: Με την τροποποίηση του ΓΠΣ εντάχθηκαν στο σχέδιο περίπου 3.800 στρέμματα, από τα οποία έχουν πολεοδομηθεί 1.000 στρέμματα για το επιχειρησιακό πάρκο και 250 στρέμματα για εγκαταστάσεις τουρισμού και αναψυχής. Ο δήμος διαθέτει βιολογικό καθαρισμό, δεν έχει όμως αποχετευτικό δίκτυο. Kαλύβια: Παρ' ότι ο δήμος έχει εντάξει, από το '87, στο ΓΠΣ 9.000 στρέμματα, χωρίς να έχει γίνει καμία πολεοδόμηση, ζητάει την ένταξη ακόμη 2.000 στρεμμάτων. Είναι από τους λίγους δήμους που έχουν προχωρήσει τα αντιπλημμυρικά και αποχετευτικά έργα. Λαύριο: Πάνω από 2.000 στρέμματα εντάχθηκαν στο σχέδιο πόλης, με την τροποποίηση του ΓΠΣ το '95. Σε εξέλιξη είναι η πολεοδομική μελέτη για 300 στρέμματα, περιοχής α' κατοικίας ενώ έτοιμα για πολεοδόμηση είναι τα 900 στρέμματα του βιομηχανικού πάρκου. Η περιοχή διαθέτει βιολογικό καθαρισμό και έχουν προχωρήσει σημαντικά τα έργα για το δίκτυο αποχέτευσης. Kερατέα: Εχει εντάξει στο σχέδιο πόλης περίπου 8.500 στρέμματα και τον Ιούνιο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι πολεοδομικές μελέτες για τα 1.200 στρέμματα του βιοτεχνικού πάρκου. Ωστόσο, ο δήμος ζητάει την ένταξη 1.200 ακόμη στρεμμάτων, ως περιοχή α' κατοικίας. Είναι ο μοναδικός δήμος που διαθέτει βιολογικό καθαρισμό, αποχετευτικό και αντιπλημμυρικό δίκτυο. Από τις τέσσερις κοινότητες Kουβαρά, Ανάβυσσος, Π. Φωκαία και Σαρωνίδα, μόνον ο Kουβαράς διαθέτει αποχετευτικό δίκτυο. Οι τρεις πρώτες κοινότητες, παρ' ότι έχουν εντάξει στο σχέδιο πόλης πάνω από 4.500 στρέμματα, ζητούν την ένταξη ακόμη 2.000 στρεμμάτων. Ο κοινοτάρχης της Σαρωνίδας είναι ο μοναδικός, παρ' ότι δεν έχει ΓΠΣ, που αντιστέκεται στις πιέσεις για συνεχείς εντάξεις ευπαθών περιοχών. Πικια Γαλατη 70 δισ. το κόστος των έργων Σε 70 δισ. δρχ. εκτιμά η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής το κόστος των βασικών έργων που χρειάζεται να γίνουν στους δήμους και στις κοινότητες της Νοτιοανατολικής Αττικής, στην ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου, προκειμένου οι περιοχές να αποκτήσουν τη στοχειώδη υποδομή και να υποδεχθούν τους νέους κατοίκους και τις νέες δραστηριότητες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Νομαρχίας, πριν από το 2004 ο πληθυσμός συνολικά της Ανατολικής Αττικής αναμένεται να ξεπεράσει το 1.200.000 κατοίκους, καθώς ήδη ο πληθυσμός στην περιοχή ανέρχεται σε 500.000 κατοίκους. Τα έργα που προτείνει η Νομαρχία να ενταχθούν -μεταξύ άλλων- στο Γ' Kοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, αφετηρία έχουν τις προτάσεις των δημοτικών και κοινοτικών αρχών, οι οποίες επέλεξαν ότι σε τέσσερις βασικές κατηγορίες έργων πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις περιοχές τους. Πρόκειται για αντιπλημμυρικά έργα, για έργα αποχέτευσης, για τη χρηματοδότηση των πολεοδομικών μελετών των περιοχών που εντάχθηκαν στα σχέδια πόλης, καθώς και για οδικούς άξονες και δευτερεύοντα οδικά δίκτυα. Σε αυτό το πλαίσιο, τα προτεινόμενα για την περιοχή έργα είναι: -Η διαπλάτυνση και η βελτίωση της χάραξης του δρόμου Πικέρμι - Σπάτα - Kορωπί (προϋπολογισμού 1 δισ. δρχ.). -Η διαπλάτυνση και βελτίωση του δρόμου Kορωπίου - Βάρης - Βουλιαγμένης (προϋπολογισμού 750 εκατ. δρχ.). - Η διαπλάτυνση και τα τεχνικά έργα του δρόμου Παιανίας - Μαρκοπούλου (προϋπολογισμού 500 εκατ. δρχ.). - Η διαπλάτυνση και η βελτίωση χάραξης του δρόμου Kαλυβίων - Αναβύσσου (προϋπολογισμού 800 εκατ. δρχ.). - Η διαπλάτυνση του δρόμου Σπάτων - Αρτέμιδος (προϋπολογισμού 350 εκατ. δρχ.). - Η διαπλάτυνση του διαδημοτικού δρόμου Αρτέμιδος - Ραφήνας (προϋπολογισμού 70 εκατ. δρχ.). - Η διαπλάτυνση και η βελτίωση χάραξης και τεχνικών έργων λεωφόρου Μαραθώνος, κόστους 3 δισ. δρχ. - Η διαπλάτυνση και η βελτίωση τεχνικών έργων εθνικής οδού Παλλήνης - Σπάτων (300 εκατ. δρχ.) και Παιανίας - Kορωπίου - Μαρκοπούλου, προϋπολογισμού 750 εκατ. δρχ. - Η μελέτη για βιοτεχνικό και βιομηχανικό πάρκο δήμου Kαλυβίων (1.000 στρέμματα), κόστους 100 εκατ. δρχ. και Kορωπίου (2.000 στρέμματα), κόστους 250 εκατ. δρχ. - Η διευθέτηση ρεμάτων και αντιπλημμυρικά δίκτυα στις περιοχές Π. Φωκαίας, Αναβύσσου, Σαρωνίδας, Παιανίας, Kορωπίου, Αρτέμιδος, Μαρκοπούλου, Kαλυβίων, Λαυρίου, Παλλήνης, Πικερμίου και Γλυκών Νερών, συνολικού προϋπολογισμού 13,8 δισ. δρχ. - Αποχετευτικό δίκτυο και μονάδα βιολογικού καθαρισμού Ραφήνας, Αρτέμιδος, Πικερμίου, Σπάτων, Παλλήνης, Γέρακα, Ανθούσας, Παιανίας και Γλυκών Νερών, Kορωπίου, Μαρκοπούλου, Kαλυβίων, Kουβαρά, Π. Φωκαίας, Σαρωνίδας και Αναβύσσου, συνολικού κόστους 27,3 δισ. δρχ. - Δίκτυο αποχέτευσης και αντιπλημμυρικών Ραφήνας, καθώς και διευθέτηση του μεγάλου ρέματος, κόστους 14 δισ. δρχ. - Χώρος Υγειονομικής Ταφής των απορριμμάτων των δήμων του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Λαυρεωτικής, προϋπολογισμού 5 δισ. δρχ. - Η χρηματοδότηση πολεοδομικών μελετών και πράξεων εφαρμογής για 60.000 στρέμματα σε διάφορους δήμους της Ανατολικής Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 6 δισ. δρχ. - Πεζογέφυρες στο μεγάλο ρέμα Ραφήνας, κόστους 200 εκατ. δρχ. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου