ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Αποκλειστικό Έγγραφο Ντοκουμέντο - Απόρριψη της χωροθέτησης του ΚΕΛ στο πλατύ χωράφι από την Νομαρχία - Η προέγκριση χωροθέτησης αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την προέγκριση περιβαλλοντικών όρων - Απόδειξη ότι η όλη Μελέτη του ΚΕΛ Β. Μεσογείων είναι διάτρητη





Διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων

Η διαδικασία έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων περιγράφεται, στην Κ.Υ.Α. 69269/5387/90. Αφορά τα έργα και τις δραστηριότητες των
κατηγοριών Α' και Β', είτε πρόκειται για νέα έργα, είτε για επέκταση ή τροποποίηση
παλιότερων, εφόσον οι αλλαγές αναμένεται να προκαλέσουν σημαντικές επιπτώσεις
στο περιβάλλον.
Αφού δοθεί η Προέγκριση Χωροθέτησης, εφόσον απαιτείται, ξεκινάει η διαδικασία
έγκρισης περιβαλλοντικών όρων
Έργα ή δραστηριότητες Α' κατηγορίας.
Για τα έργα ή δραστηριότητες της πρώτης κατηγορίας, κατατίθεται αίτηση έγκρισης
περιβαλλοντικών όρων η οποία συνοδεύεται από Μελέτη Περιβαλλοντικών
Επιπτώσεων σε 4 αντίγραφα, και την Προέγκριση Χωροθέτησης στην κεντρική ή
περιφερειακή υπηρεσία περιβάλλοντος του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ένα από αυτά αποστέλλεται
στο αρμόδιο κατά περίπτωση Υπουργείο. Εφόσον το έργο ανήκει στην ομάδα Ι, οι
προδιαγραφές της Μ.Π.Ε. ορίζονται στον πίνακα 1 του άρθρου 16 της Κ.Υ.Α.
69269/5387/90, ενώ για τα έργα της ομάδας ΙΙ οι μελέτες θα πρέπει να πληρούν τις
προδιαγραφές του πίνακα 3 του ίδιου άρθρου, ή του πίνακα 3, εφόσον κριθεί ότι
αυτός αρκεί για το συγκεκριμένο έργο.

Ενώ η αίτηση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων εξετάζεται από τις αρμόδιες αρχές, η
μελέτη αποστέλλεται και στο τοπικό Νομαρχιακό Συμβούλιο μέσα σε 15 μέρες από
την υποβολή της αίτησης. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο πρέπει να ανακοινώσει την
ύπαρξη της μελέτης στις τοπικές εφημερίδες και να καλέσει το κοινό και τα άμεσα
ενδιαφερόμενα μέρη της περιοχής να εκφράσουν εγγράφως για αυτή μέσα σε
15 ημέρες. Οι έγγραφες απόψεις των πολιτών, που συγκεντρώνονται στο διάστημα
αυτό, συζητούνται στην επόμενη συνάντηση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, όπου
μπορεί να συμμετάσχει όποιος θέλει. Αφού παρουσιαστούν όλες οι απόψεις (μαζί και
αυτή του Γραφείου Περιβάλλοντος της Νομαρχίας) το Νομαρχιακό Συμβούλιο
ψηφίζει.
Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί, ανάμεσα στην ημερομηνία παραλαβής
της μελέτης από τη Νομαρχία και την τελευταία προθεσμία παραλαβής των απόψεων
του κοινού, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 30 ημέρες. Στη συνέχεια όλα τα έγγραφα
και οι πληροφορίες στέλνονται πίσω στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για την έκδοση της τελικής
απόφασης.
Αυτή η απόφαση προωθείται ξανά στα κατά τόπους Νομαρχιακά
Συμβούλια, τα οποία έχουν την υποχρέωση να την αναρτήσουν στον πίνακα
ανακοινώσεων της Νομαρχίας, και να την δημοσιεύσουν στις τοπικές εφημερίδες.
Επιπλέον, αν η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου επηρεάζει και κάποιο άλλο
κράτος - μέλος της Ε.Ε., τότε πρέπει να λάβουν γνώση και οι αρχές αυτού του
κράτους, και να εκφράσουν τις απόψεις τους. Επίσης, πρέπει να τους γνωστοποιηθεί
και η τελική απόφαση.
Ο Υπουργός πρέπει να δώσει απάντηση μέσα σε 60 ημέρες από την υποβολή της
αίτησης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από τον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση
που το έργο είναι ιδιαίτερα σοβαρό, τότε μπορεί να δοθεί παράταση σε αυτή την
προθεσμία, με κοινή απόφαση των δύο Υπουργείων (δηλ. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και του
αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργείου).
Στην περίπτωση που κατά τη λειτουργία ενός έργου η προστασία του περιβάλλοντος
δεν αποδειχθεί επαρκής, είναι δυνατό να επιβληθούν επιπλέον όροι.
Για παράδειγμα,
αν η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τη λειτουργία ενός έργου είναι
μεγαλύτερη από αυτή που προβλεπόταν από την περιβαλλοντική μελέτη, τότε μπορεί
ο αρμόδιος φορέας να αλλάξει τους όρους της άδειας, ώστε να προστατευτεί
επαρκώς το περιβάλλον.
Στην περίπτωση που η αίτηση αφορά επέκταση ή τροποποίηση έργου που ήδη
υπάρχει, τότε επανεξετάζεται η έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Αν η αρχική έγκριση
περιβαλλοντικών όρων καλύπτει και την επέκταση, τότε εκδίδεται η άδεια. Αλλιώς,
ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφηκε παραπάνω.

4 σχόλια:

  1. Το σχόλιο είναι άσχετο με το άρθρο, αλλά
    βλέποντας τα ονόματα των φορέων και των πολιτών που συμμετέχουν στη συντονιστική επιτροπή για το ΚΕΛ πρόσεξα το όνομα της κ.ΖΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ Δ.Σ. Σπάτων, η οποία στο συμβούλιο της 21.03.2011 ΨΗΦΙΣΕ 'ΠΑΡΩΝ' ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ 9.
    Κατόπιν τούτου ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ???????? στη συντονιστική επιτροπή??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Κύριε,
    Το θέμα της Συντονιστικής είναι κάτι που μας πονάει.
    Δυστυχώς άργησα κι εγώ να αντιληφθώ το παιχνίδι που παίζεται.
    Έχουν παρεισφρήσει μέσα στην συντονιστική στελέχη της «εταιρείας» (έτσι θα αποκαλεί από δω κι εμπρός το blog μας την διοίκηση του δήμου και την παράταξη «Νέα Πόλη» διότι περί αυτού πρόκειται).
    Αυτοί οι παρεισφρήσαντες έχουν πάρει το copyright του όποιου αγώνα γίνεται για την πόλη, άνθρωποι χωρίς γνώσεις, άνευροι και χωρίς παλμό.
    Επιχειρούν λοιπόν να στήσουν ένα παιχνίδι όπου Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει. Η «εταιρεία» διοικεί και παίρνει τις ολέθριες αποφάσεις, η εταιρεία διαμαρτύρεται και αγωνίζεται κατά αυτών…
    Τελικά ένας Πνευματικάτος μας αξίζει…να μας λέει ΛΟΥΤΣΑΔΙΣΤΑΝ και εμείς να χειροκροτούμε.
    Ενημερώνουμε το αγαπητό κοινό ότι δεν πρόκειται να δημοσιεύσουμε καμία ανακοίνωση αυτού του οργάνου καθώς δεν το αναγνωρίζουμε.
    Και επειδή πολλοί μπορεί να μιλήσουν ότι σαμποτάρουμε τον όποιο αγώνα καλούμε τον κόσμο να συμμετέχει όσο μπορεί.
    Εμείς, από εδώ δεν θα σταματήσουμε να είμαστε ανώνυμοι και να κάνουμε αυστηρή κριτική.
    Δεν θέλουμε ούτε λεφτά ούτε ψήφους.
    Ας αναλογιστεί ο κόσμος για τα κίνητρα των υπολοίπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για όσους δεν το έχουν υπόψη τους:

    ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
    ΤΟΥ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ "ΝΕΑΣ ΠΟΛΗΣ" ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΠΑΤΩΝ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ κ. Χ.ΜΑΡΚΟΥ:

    ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΚΕΛ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ & 3ΒΑΘΜΙΑ ΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ. ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΟ:

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΧΣΗ ΑΣΤ. ΛΥΜΑΤΩΝ Αποχέτευση Αστικών Λυμάτων
    Η αποχέτευση των αστικών λυμάτων είναι ένα πολυσύνθετο έργο που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποσπασματικά. Η επιλογή του συστήματος αποχέτευσης είναι καθαρά πολιτική με δυο εναλλακτικές λύσεις. Ή ένα σύστημα που θα κατασκευαστεί με τη λογική του μικρότερου δυνατού κόστους και θα αποφέρει μεγάλα κέρδη στη εταιρία κατασκευής και λειτουργίας του ή ένα σύστημα που πάνω απ’ όλα θα βάζει την προστασία του περιβάλλοντος και την υγεία των κατοίκων, των παραθεριστών και των επισκεπτών της Αν. Αττικής.

    Θέση μας είναι, ότι είναι απαραίτητο για την περιοχή μας ένα σύγχρονο σύστημα αποχέτευσης, ώστε να σταματήσει επιτέλους το απαράδεκτο καθεστώς των βόθρων που αποτελούν μόνιμη πηγή μόλυνσης για το έδαφος, τον υδροφόρο ορίζοντα και τις παραλίες μας.

    Είμαστε όμως κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια επιβολής λύσης, ερήμην των πολιτών, που θα καταστρέψει το περιβάλλον.

    ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ:

    1. Εκπόνηση νέας περιβαλλοντικής μελέτης με συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μη κρατικών φορέων, που θα λαμβάνει υπόψη την συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση της Ανατολικής Αττικής και του Δήμου μας ιδιαίτερα που έχει πληρώσει ακριβά το τίμημα της Ανάπτυξης (Αεροδρόμιο κ.λ.π).

    2. Προτείνουμε ο σχεδιασμός να γίνει με τη λογική των μικρών και ευέλικτων Κ.Ε.Λ. ανά 2-3 Δήμους, σε δικτυακή σύνδεση μεταξύ τους, με δυνατότητα επάλληλων εκτροπών, ώστε να αντιμετωπίζονται οι εποχικές αυξήσεις πληθυσμού σε κάποιες πόλεις και να εξαλειφθεί ο κίνδυνος να πέσουν ανεπεξέργαστα λύματα στη θάλασσα σε περίπτωση αστοχίας, αφού θα υπάρχει η δυνατότητα να διοχετευτούν σε άλλο Κ.Ε.Λ. Αυτό δεν σημαίνει ότι απορρίπτουμε εκ των προτέρων άλλες λύσεις αρκεί να εξασφαλίζουν όλες τις προϋποθέσεις που θέτουμε.

    3. Κατοχυρωμένη επεξεργασία 3ου βαθμού για το σύνολο του όγκου των λυμάτων. (Να μπει και κάτι παραπάνω)
    4. Η χωροθέτηση του Κ.Ε.Λ. Σπάτων- Αρτέμιδος να γίνει σε χώρουςπου θα εξασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος, των αρχαιολογικών χώρων των δασικών εκτάσεων, μακριά από κατοικημένες περιοχές και με σεβασμό στην αισθητική της ευρύτερης περιοχής.

    5. Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε τα βιομηχανικά τοξικά κλπ λύματα να μη διοχετεύονται στους αγωγούς συλλογής των υπόλοιπων αστικών λυμάτων και να πραγματοποιείται ειδική επεξεργασία απομόνωσης των επικίνδυνων ουσιών.

    6. Να κατασκευαστεί στην ευρύτερη περιοχή σύγχρονο ξηραντήριο για τη λυματολάσπη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για λίπασμα και καύσιμη ύλη.

    7. Να υπάρχει διαδημοτικός έλεγχος κατά την διάρκεια της κατασκευής και της λειτουργίας του Κ.Ε.Λ. και συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης στους φορείς λειτουργίας.

    8. Να κατοχυρωθεί με νόμο η άρδευση εκτάσεων με το προϊόν των επεξεργασμένων λυμάτων.

    9. Εφ’ όσον αποκλεισθεί με μελέτες η δυνατότητα το σύνολο των επεξεργασμένων λυμάτων να διατίθεται για άρδευση, πυρόσβεση ή εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα, ο τελικός αποδέκτης του πιθανού πλεονάσματος, η θέση του οποίου φυσικά θα προκύψει από τη μελέτη, σε καμία περίπτωση να μην είναι πλησίον παραλίων λουομένων ή παραλιακών πόλεων, ο αγωγός να καταλήγει σε βάθος. και σε περιοχή με την μεγαλύτερη δυνατότητα διάχυσης στο πέλαγος.

    10. Τα εσωτερικά δίκτυα να κατασκευάζονται συγχρόνως με το Κ.Ε.Λ. και τους κεντρικούς αγωγούς

    11. Να προηγηθούν χρηματοοικονομικές μελέτες & εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πόρων από Εθνικά και Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την κατασκευή και λειτουργία του Κ.Ε.Λ.

    Ι.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
    ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΝΑ ΔΙΑΔΙΔΕΙΣ ΟΤΙ Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΚΕΛ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ/ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ.
    ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΡΗΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ (ΟΤΙ ΛΕΕΣ ΦΕΥΓΕΙ ,ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΜΕΝΕΙ) ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ BLOG THΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ (http://kel-b-mesogeion.blogspot.com) ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΣΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΓΡΑΦΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ (ΠΑΙΓΝΙΔΙ)
    ΤΟ ΝΑ ΔΙΑΣΠΕΙΡΕΙΣ/ΔΙΑΒΑΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΠΟ ΑΡΤΕΜΙΔΑ-ΣΠΑΤΑ, ΡΑΦΗΝΑ-ΠΙΚΕΡΜΙ
    ΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΕ ΟΤΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ, ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΤΑΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θερμοκρασία και Άνεμοι στην παραλία της Αρτέμιδας