ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟΥ ΤΩΡΑ ΜΕ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.
«Θέλουμε λύση του αποχετευτικού και την θέλουμε τώρα. Μια λύση όμως, που θα σέβεται το περιβάλλον και την Δημόσια Υγεία, που θα στηρίζεται στις πιο σύγχρονες κατασκευαστικές προδιαγραφές του συστήματος με ουσιαστική ελεγκτική συμμετοχή του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος στην λειτουργία του ΚΕΛ.Αυτή η λύση δεν μπορεί να προέλθει ούτε από πολιτικούς εκβιασμούς, ούτε από απειλές επιβολής προστίμων, ούτε από δικαιολογίες περί οικονομικής στενότητας μα ούτε από εκπτώσεις στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, δήλωσε ο Δήμαρχος Σπάτων ΧΡΗΣΤΟΣ Α. ΜΑΡΚΟΥ στην ειδική συνεδρίαση του Δ.Σ. την Δευτέρα 21 Μαρτίου.
Στην εν λόγω συνεδρίαση του Δ.Σ. με ψήφους 17 υπέρ, 5 όχι, 1 παρών αποφασίστηκε:1)      Η απόρριψη του προτεινόμενου από την πολιτεία σχεδιασμού του ΚΕΛ όπως αυτός εκφράζεται μέσα από το από 4/3/2011 εγγράφου του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.
2)      Η πολιτεία να προχωρήσει στην επίλυση του προβλήματος μέσα στο πλαίσιο της υπ’ αρ. 13/2011 απόφασης του Δ.Σ. του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος και να εκπονηθεί νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
3)      Η συνέχιση της διαδικασίας της διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία ώστε με την συνεργασία ειδικών επιστημόνων να διαμορφωθεί μια πρόταση που θα είναι εφικτή και θα λύσει οριστικά το πρόβλημα της αποχέτευσης των αστικών λυμάτων.
4)      Η προσφυγή στην Δ/νση Περιβάλλοντος της Ε.Ε. και κοινοποίηση των θέσεων του Δήμου και ταυτόχρονα η έγκλιση των ελληνικών αρχών γιατί δεν προχωρούν στην επίλυση του προβλήματος με όρους και προϋποθέσεις, που σέβονται το περιβάλλον και την Υγεία των κατοίκων ενώ δεν αποδέχονται τις τεχνικές προδιαγραφές που απαιτεί μια σύγχρονη λειτουργία ενός πολλαπλά σημαντικού έργου. Αξίζει να σημειωθεί, πως στην εν λόγω συνεδρίαση, που προκλήθηκε με τις υπογραφές 9 συμβούλων της αντιπολίτευσης, το βάρος απ’ αυτήν δόθηκε στην θέση κατασκευής του ΚΕΛ (Πλατύ Χωράφι) και όχι στις προϋποθέσεις και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου που θα λύσει το πρόβλημα.«Η άρνηση και η στείρα αντιπολίτευση, χωρίς θέσεις και επιχειρήματα όχι μόνο δεν απαντούν στην αγωνία της κοινωνίας για την επίλυση του αποχετευτικού προβλήματος αλλά δημιουργούν σύγχυση και αποπροσανατολισμό. Η δημοτική αρχή με ευθύνη, συνέπεια και σοβαρότητα θα προχωρήσει στην λύση του προβλήματος με σεβασμό στο περιβάλλον και γνώμονα το συμφέρον της κοινωνίας» δήλωσε ο Δήμαρχος στο τέλος της συνεδρίασης.  

3 σχόλια:

  1. ΠΩΣ "ΒΓΑΙΝΟΥΝ" Η ΚΥΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΥΤΑ
    (από άρθρο της Ελευθεροτυπίας 20.03.11)

    Καυτό υπόμνημα για τη βιοξήρανση στη Φυλή

    Σοβαρότατα ερωτήματα ως προς τις διαδικασίες έκδοσης υπουργικών αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, οι οποίες ανοίγουν το δρόμο για την κατασκευή δύο υπερμεγεθών εργοστασίων επεξεργασίας απορριμμάτων εντός της ευρύτερης περιοχής των ΧΥΤΑ Φυλής και Ανω Λιοσίων, εγείρει υπόμνημα-καταπέλτης δύο έμπειρων μηχανικών του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων (ΕΣΔΚΝΑ).
    Στο υπόμνημα υπογραμμίζονται «ελλείψεις που καθιστούν προβληματική τη νομιμότητα των αποφάσεων» και τίθενται ερωτήματα επί των τεχνικών στοιχείων του σχεδίου που «φαίνεται εσπευσμένα να προωθεί η Αποκεντρωμένη Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής», όπως αναφέρεται.

    Η έκθεση των μηχανικών αφορά τις δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ) έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία εγκατάστασης βιολογικής ξήρανσης σύμμεικτων απορριμμάτων δυναμικότητας 2.500 τόνων ημερησίως και για το Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης ΙΙ (ΕΜΑ ΙΙ) δυναμικότητας 1.500 τόνων.

    Ανακύπτει προβληματισμός, όπως τονίζουν, σχετικά με το σύννομο της τηρηθείσας διαδικασίας έκδοσης των δύο αποφάσεων, κατά το μέρος που αφορά στην υιοθέτηση των προτεινόμενων τεχνολογιών «με επισπεύδοντα μέρη τη διοίκηση και τις υπηρεσίες του ΕΣΔΚΝΑ και συμμετέχοντες τον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας, νυν αποκεντρωμένης διοίκησης και το ΥΠΕΚΑ και συγκεκριμένα τις υπηρεσίες της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος-ΕΥΠΕ».

    Αναλυτικά αναφέρουν:

    *Οι προτεινόμενες μονάδες (βιολογικής ξήρανσης-ΕΜΑ ΙΙ) δεν περιλαμβάνονται στον ισχύοντα περιφερειακό σχεδιασμό για τα σκουπίδια και η πρόβλεψή τους συνιστά ουσιώδη αναθεώρησή του, για την οποία δεν έχει προηγηθεί, τουλάχιστον κατά το χρόνο ανάρτησης των αποφάσεων (5.1.2011), η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία. Δηλαδή κατάρτιση Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης η οποία προϋποθέτει διαδικασία διαβούλευσης με τις δημόσιες αρχές και με το ενδιαφερόμενο κοινό.

    Ουδεμία πράξη υλοποίησης των έργων αυτών μπορεί νομίμως να αναληφθεί -άρα και έκδοση απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων- πριν ολοκληρωθεί η νόμιμη διαδικασία.

    *Συμπέρασμα: Η περιβαλλοντική αδειοδότηση των μονάδων, λίγες μέρες πριν απ' την εκπνοή της πενταετίας ισχύος του περιφερειακού σχεδιασμού (στις 22.2.2011), οπότε υποχρεωτικά αναθεωρείται, ελέγχεται ως καταχρηστική και ενδεχομένως μη σύννομη.

    Κι αυτό γιατί -όπως τονίζουν- επιβάλλει στην επικείμενη μελέτη αναθεώρησης τις δύο μονάδες, θεωρεί εκ των προτέρων δεδομένη την έγκριση της αναθεώρησης και προκαταλαμβάνει τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης «στερώντας από τους πολίτες το δικαίωμα γνώμης επί του θέματος».

    Αναφορικά με αυτά καθ'αυτά τα προτεινόμενα έργα όπως προβλέπονται στις αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, επισημαίνουν:

    *Η τεχνολογία βιοξήρανσης δεν περιλαμβάνεται στη συνοδεύουσα μελέτη αναθεώρησης του περιφεριακού σχεδιασμού (Δεκέμβριος 2005), ούτε και στην απόφαση έγκρισης της αναθεώρησης (Φεβρουάριος 2006). Σε αυτή την απόφαση αναφέρονται μονάδες «επεξεργασίας-αξιοποίησης». Η μονάδα βιοξήρανσης δεν είναι μονάδα αξιοποίησης. Θα ήταν αν συνοδευόταν και εξεταζόταν συνδεδεμένη με μονάδα ενεργειακής καύσης ή μονάδα άλλης χρήσης του καυσίμου.

    *Το θέμα της ζήτησης των SRF (παραπροϊόν βιοξήρανσης) και κομπόστ (μείγμα οργανικών) δεν αντιμετωπίζεται. Με την υλοποίηση του σχεδίου θα προκύπτουν κάθε χρόνο τεράστια φορτία αυτών των προϊόντων. Πού θα χρησιμοποιούνται; Με ποιο οικονομικό αποτέλεσμα; Η ελληνική εμπειρία έχει αποδείξει ότι είναι εξαιρετικά δυσχερής ή και αδύνατη η δημιουργία σοβαρής και σταθερής ζήτησης για τα προϊόντα αυτά.

    ..................

    Το υπόμνημα για τα «φαραωνικής κλίμακας έργα», όπως τα αποκαλούν οι μηχανικοί Γεωργία Ασημακοπούλου και Κώστας Σύψας, έχει κοινοποιηθεί ήδη από τις 21 Φεβρουαρίου στη Μόνιμη Επιτροπή Οικολογίας και Περιβάλλοντος ΤΕΕ, στο σωματείο εργαζομένων ΕΣΔΚΝΑ και στην ΠΟΕ-ΟΤΑ.

    ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aυτό είναι δελτίο εναντίον της αντιπολίτευσης του Δήμου και όχι δελτίου τύπου του Δήμου.
    Οι πολίτες απαιτούν την νόμιμη δημοσίευση νόμιμων συνεδριάσεων και αποφάσεων των οργάνων του Δήμου που καθυστερούν ανεξήγητα και όχι ανυπόγραφα και ανέξέλεγκτα κείμενα.
    Τότε μόνον θα μπορούν να κρίνουν να προτείνουν και να εγκρίνουν ή να κατακρίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θερμοκρασία και Άνεμοι στην παραλία της Αρτέμιδας