ΘΕΜΑ: Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Τοποθέτηση Πλωτών Προβλητών στον Αλιευτικό Λιμένα Ραφήνας».
Έχοντας υπόψη:
1. Του Ν.1650/1986 (ΦΕΚ 160/τ.Α/16.10.1986) για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε από το Ν.3010 (ΦΕΚ Α΄ 91/25.04.2002).
2. Την ΚΥΑ 69269/5387/25-10-90 (ΦΕΚ 678/Β) «Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, περιεχόμενο ΜΠΕ και λοιπές συναφείς διατάξεις», σύμφωνα με το Ν.1650/86.
3. Την ΚΥΑ 15393/2332/2002 (ΦΕΚ 1022Β/05-08-2002) «Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες σύμφωνα με το Ν.1650/1986».
4. Την ΚΥΑ 11014/703/Φ104 (ΦΕΚ 332/Β/20-03-2003) «Διαδικασία Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης και Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων».
5. Της ΚΥΑ 37111/2021/26.9.03 (ΦΕΚ 1391/Β/29.9.03) «περί καθορισμού τρόπου ενημέρωσης και συμμετοχής του κοινού κατά την Ε.Π.Ο.».
6. Το Ν.3325/05 «Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης και άλλες διατάξεις» ΦΕΚ 68/Α/11-03-2005.
7. Η ΚΥΑ 50910/2727/2003 (ΦΕΚ 1909Β/22-12-2003) «Μέτρα και όροι για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων».
8. Η ΚΥΑ 26857/553/1988 (ΦΕΚ 196Β/6-04-1988) «Μέτρα και περιορισμοί για την προστασία των υπόγειων νερών από απορρίψεις ορισμένων επικίνδυνων ουσιών».
9. Η Η.Π 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383Β/28-03-2006) «Μέτρα όροι και περιορισμοί για τη διαχείριση επικινδύνων αποβλήτων σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 91/689/ΕΟΚ ‘‘για τα επικίνδυνα απόβλητα’’ του συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου 1991.
10. Το Π.Δ. 82/2004 (ΦΕΚ64Α/2-3-2004) «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των Αποβλήτων Λιπαντικών Ελαίων».
11. Την ΚΥΑ 46399/4352/1986 (ΦΕΚ 438Β/3-7-1986) «Απαιτούμενη ποιότητα των επιφανειακών νερών που προορίζονται για «πόσιμα», «κολύμβηση», «διαβίωση ψαριών σε γλυκά νερά» και «καλλιέργεια και αλιεία οστρακοειδών», μέθοδοι μέτρησης, συχνότητα δειγματοληψίας και ανάλυση των επιφανειακών νερών που προορίζονται για πόσιμα, σε συμμόρφωση με τις οδηγίες του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων 75/440/ΕΟΚ, 76/160/ΕΟΚ, 78/659/ΕΟΚ, 79/923/ΕΟΚ και 79/869/ΕΟΚ».
12. Τον Ν. 3199/2003 (ΦΕΚ 280Α/9-12-2003) «Προστασία και διαχείριση των υδάτων-Εναρμόνιση με την οδηγία 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2000».
13. Το Π.Δ 115/2004 (ΦΕΚ80Α/5-3-2004) Αντικατάσταση της 73537/1438/1995 κοινής υπουργικής απόφασης «Διαχείριση των ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών που περιέχουν ορισμένες επικίνδυνες ουσίες (β΄781) και 19817/2000 κοινής υπουργικής απόφασης «Τροποποίηση της 73537/1995 κοινής υπουργικής απόφασης κ.λ.π» (Β΄963). «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των χρησιμοποιημένων Ηλεκτρικών Στηλών και Συσσωρευτών»
14. Το Π.Δ 117/2004 (ΦΕΚ82Α/5-3-2004) «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων ειδών ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις των Οδηγιών 2202/95 «σχετικά με τον περιορισμό της χρήσης επικινδύνων ουσιών σε είδη ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού» και 2002/96 «σχετικά με τα απόβλητα ειδών ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού» του Συμβουλίου της 27ης Ιανουαρίου 2003»
15. Ο Ν. 2939/2001 (ΦΕΚ 179Α/6-8-2001) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων –Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π) και άλλες διατάξεις».
16. Η ΚΥΑ 106543/2003 (ΦΕΚ 391Β/4-4-03) «Έγκριση του συλλογικού συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών «Σ.Σ.Ε.Δ.-Ανακύκλωση».
17. Το υπ’ αρ. πρωτ. Φ1111/6038/02-03-2011 με θέμα «Διαβίβαση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου “Τοποθέτηση Πλωτών Προβλητών στον Αλιευτικό Λιμένα Ραφήνας”.» του Τμ. Α’ / ΕΥΠΕ / Δ/νση Περ/ντος & Χωρικού Σχεδ/μου / Γενική Δ/νση Χωροταξικής & Περιβαλλοντικής Πολιτικής / Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.
18. Το υπ’ αρ. πρωτ. Φ1111/7697/03-03-2011 με θέμα «Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση για το έργο “οποθέτηση Πλωτών Προβλητών στον Αλιευτικό Λιμένα Ραφήνας”.» του Τμ. Α’ / ΕΥΠΕ / Δ/νση ΠΕΧΩ / Γενική Δ/νση Περιφέρειας / Περιφέρεια Αττικής.
Θέτουμε υπόψη του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο «Τοποθέτηση Πλωτών Προβλητών στον Αλιευτικό Λιμένα Ραφήνας», η οποία διαβιβάστηκε με το (17) σχετικό, για την έκφραση απόψεων μας, στο πλαίσιο της διαδικασίας απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια υπηρεσία της ΠΕΧΩ.
Κύριος του Έργου:
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ Α.Ε.
Συντάκτης μελέτης:
ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ Χ. ΑΦΡΑΤΑΙΟΥ - Χ. ΜΑΜΑΤΣΗ
Απόφαση Ανάθεσης:
12.3/27-11-2008, ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ Α.Ε.
Η μελέτη περιλαμβάνει:
1. ΟΝΟΜΑΣΙΑ & ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΟΥ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ
2. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ – ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
3. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ & ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ – ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΦΥΣΙΚΟΥ & ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
4. ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
5. ΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
6. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
7. ΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ
Κατάταξη Έργου:
Το έργο σύμφωνα με το (3) σχετικό κατατάσσεται στην:
· στην 3η Ομάδα, Κατηγορία Πρώτη, Υποκατηγορία 2η, με Α/Α 8.1
«Μεμονωμένες προβλήτες Θαλάσσιες» (μήκος > 50m).
Αντικείμενο του Έργου:
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι ο σχεδιασμός και η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την τοποθέτηση πλωτών προβλητών στον αλιευτικό λιμένα της Ραφήνας που έχουν ως σκοπό α) να αυξηθεί κατά το δυνατόν η χωρητικότητα αυτού, β) να ικανοποιηθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για τον ελλιμενισμό μικρών αλιευτικών σκαφών και λέμβων και γ) να εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα επίπεδα ασφάλειας για τους αλιείς και τα σκάφη τους. Πλέον σοβαρός λόγος είναι η βελτίωση των συνθηκών ελλιμενισμού και η ασφάλεια και η άνεση των αλιέων.
Περιγραφή υφιστάμενης κατάστασης αλιευτικού λιμένα:
Ο υπό μελέτη αλιευτικός λιμένας ευρίσκεται στην ακτή της ανατολικής Αττικής και συγκεκριμένα στην Ραφήνα, Βόρεια του κύριου επιβατικού λιμένα, σε επαφή με τον προσήνεμο μόλο, και εξυπηρετεί αλιευτικά σκάφη. Πρόσφατα (εντός του 2008) ολοκληρώθηκαν έργα στον αλιευτικό αυτό λιμένα που βελτίωσαν σημαντικά την λειτουργικότητα αυτού και κυρίως την ασφάλεια που παρέχει στα ελλιμενιζόμενα σκάφη έναντι του προσπίπτοντος κυματισμού. Παράλληλα, έγινε επέκταση του κρηπιδώματος στη βορειοδυτική πλευρά του κατά 33 m, ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα αυτού.
Ο αλιευτικός λιμένας έχει είσοδο από βορρά. Προστατεύεται από τους ανατολικούς και βορειοανατολικούς κυματισμούς από προσήνεμο κυματοθραύστη, παράλληλο στην ακτή, ολικού μήκους 265 m. Καθέτως στην ακτή στο βόρειο άκρο του λιμένα υπάρχει υπήνεμος κυματοθραύστης μήκους 60 m. Εσωτερικά η ευρεία λιμενολεκάνη επιτρέπει ελιγμούς και στα μεγαλύτερα εισερχόμενα αλιευτικά σκάφη. Οι ακτές είναι εσωτερικά κρηπιδωμένες με την μορφή κατακόρυφου μετώπου. Μη κρηπιδωμένες με την μορφή του πρανούς είναι το μεγαλύτερο μέρος της εσωτερικής παρειάς του προσήνεμου κυματοθραύστη (που κατασκευάστηκε πρόσφατα) καθώς και ο υπήνεμος κυματοθραύστης.
Στον υφιστάμενο αλιευτικό λιμένα, ο οποίος σήμερα μετά τα πρόσφατα έργα εξασφαλίζει ικανοποιητική προστασία έναντι των προσπιπτόντων κυματισμών, υπάρχει άμεση ανάγκη για να ελλιμενισθούν τα εξής σκάφη:
· 4 σκάφη μέσης αλιείας, μήκους 25 - 30 μέτρων
· 4 σκάφη γρι-γρι, μήκους 15 - 20 μέτρων
· 15 μικρά επαγγελματικά αλιευτικά, μήκους 6 - 10 μέτρων
· 80 ερασιτεχνικά αλιευτικά, μήκους ~ 6 μέτρων
Σε συνέχεια των παραπάνω, απαιτούνται επιπλέον των υφισταμένων περί τις 59 νέες θέσεις για τον ελλιμενισμό κυρίως μικρών σκαφών και λέμβων, ενώ η πρόβλεψη είναι για άμεση αύξηση της ζήτησης κατά 15 θέσεις ακόμα. Απαιτούνται συνεπώς 59 + 15 = 74 νέες θέσεις ελλιμενισμού αλιευτικών λέμβων, ώστε η δυναμικότητα του λιμένα για τέτοια σκάφη να ανέλθει σε 96 θέσεις [με τις 22 υφιστάμενες θέσεις ελλιμενισμού στο νότιο τμήμα του προσήνεμου μώλου].
Επίσης, απαιτείται η εξυπηρέτηση όλων των παραπάνω με ταυτόχρονη εξυπηρέτηση της δυνατότητας ελιγμών των μεγάλων σκαφών – όπως γρι-γρι, εντός του αλιευτικού λιμένα. Για τους ελιγμούς αυτούς απαιτείται ελεύθερη ακτίνα μήκους 30 μέτρων.
Περιγραφή του έργου:
Η ευρεία λιμενολεκάνη του υφιστάμενου αλιευτικού λιμένα, σε συνδυασμό με το αρκετά μεγάλο μήκος της εσωτερικής ακτής αυτού και κυρίως με το μικρό μέγεθος των σκαφών που πρόκειται να ελλιμενισθούν, καθιστούν βέλτιστη από πάσης απόψεως την επιλογή της τοποθέτησης πλωτών προβλητών στο εσωτερικό του λιμένα. Στις προβλήτες αυτές θα ελλιμενίζονται τα μικρά σκάφη και οι λέμβοι.
Θα τοποθετηθεί μία πλωτή προβλήτα (η Π1) μήκους 60 m παράλληλα με τον προσήνεμο κυματοθραύστη, σε συνέχεια του υφιστάμενου ανατολικού κρηπιδώματος. Η πλωτή προβλήτα πλάτους 3 m θα τοποθετηθεί σε απόσταση 7 m από την ίσαλο γραμμή του κυματοθραύστη κατά την ρηχία. Στην προβλήτα αυτή θα ελλιμενίζονται τα σκάφη καθέτως αυτής στην εξωτερική πλευρά της (24 θέσεις) και παράλληλα αυτής στην εσωτερική πλευρά της (10 θέσεις) προς τον κυματοθραύστη. Η συνολική χωρητικότητα της προβλήτας αυτής θα είναι 34 σκάφη.
Για την πρόσβαση στην πλωτή προβλήτα Π1 θα τοποθετηθεί ράμπα μήκους 9 m και πλάτους 1,50 m στο βόρειο άκρο του υφιστάμενου ανατολικού κρηπιδώματος. Στο βόρειο άκρο της πλωτής προβλήτας πλησίον της εισόδου του λιμένα θα τοποθετηθεί εγκαρσίως πλωτός κυματοθραύστης για την προστασία των λέμβων από τους εισερχόμενους μικρούς κυματισμούς.
Μία δεύτερη πλωτή προβλήτα (η Π2) θα τοποθετηθεί παράλληλα στο βορειοδυτικό κρηπίδωμα των μικρών επαγγελματικών σκαφών. Η προβλήτα αυτή θα απέχει 30 m από το υφιστάμενο κρηπίδωμα, θα έχει μήκος 25 m και πλάτος 3 m. Τα σκάφη θα ελλιμενίζονται καθέτως αυτής και από τις δύο πλευρές της. Κάθετα της εν λόγω πλωτής προβλήτας και προς τον κρηπιδότοιχο θα τοποθετηθεί δεύτερη πλωτή προβλήτα μήκους 20 m και πλάτους 2,40 m. Σε αυτήν θα δένουν σκάφη κάθετα και μόνο προς τη νότια πλευρά της. Η ενιαία σχήματος Γ προβλήτα που σχηματίζεται από τις δύο αυτές θα επικοινωνεί με την ακτή με κεκλιμένη ράμπα μήκους 12 m και πλάτους 1,50 m. Η συνολική χωρητικότητα της προβλήτας αυτής θα είναι 28 σκάφη.
Η τρίτη πλωτή προβλήτα (η Π3) θα είναι ευθύγραμμη μήκους 15 m και πλάτους 3 m, θα τοποθετηθεί νοτίως της γλύστρας ανελκύσεως σκαφών κάθετα στο υφιστάμενο κρηπίδωμα. Η πλωτή προβλήτα θα επικοινωνεί με την ακτή με κεκλιμενη ράμπα μήκους 12 m και πλάτους 1,50 m. Η συνολική χωρητικότητα της προβλήτας αυτής θα είναι 12 σκάφη.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΡΓΩΝ
- (Π1) χωρητικότητα της προβλήτας 34 σκάφη
- (Π2) χωρητικότητα της προβλήτας 28 σκάφη
- (Π3) χωρητικότητα της προβλήτας 12 σκάφη
Στις πλωτές προβλήτες (Π2 και Π3) καθέτως του υφιστάμενου κρηπιδότοιχου θα προβλεφθούν πλωτήρες πρόσδεσης (finger), για την πρόσδεση των σκαφών σ’ αυτά χωρίς την χρήση αγκυρών ή μόνιμων ρεμέτζων, που ενδεχομένως θα δυσχεράνουν την διέλευση των σκαφών από και προς την γλύστρα που βρίσκεται μεταξύ αυτών. Όπου δεν προβλέπονται πλωτήρες πρόσδεσης (finger) θα τοποθετηθούν μόνιμα ρεμέτζα, τα οποία θα αποτελούνται από καδένες αγκυρωμένες επί τεχνητών ογκολίθων ποντισμένων στον πυθμένα εμπρός από τις προβλήτες. Μόνιμα ρεμέτζα θα τοποθετηθούν και στις υφιστάμενες θέσεις μικρών σκαφών στην προβλήτα του προσήνεμου μόλου.
Οι ανωτέρω περιγραφείσες πλωτές προβλήτες αυξάνουν την χωρητικότητα του λιμένα σε μικρά σκάφη και λέμβους κατά 74 θέσεις. Έτσι η χωρητικότητα του αλιευτικού καταφυγίου θα ανέλθει συνολικά:
- Αλιευτικά σκάφη μέσης αλιείας (τράτες), μήκους 25 - 30 μέτρων: 4 σκάφη
- Αλιευτικά γρι-γρι, μήκους 15 - 20 μέτρων : 4 σκάφη
- Μικρά επαγγελματικά αλιευτικά, μήκους 6 - 10 μέτρων: 16 σκάφη
- Ερασιτεχνικά αλιευτικά σκάφη (τράτες) μήκους ~ 6 μέτρων 34 + 28 + 12 + 22 (υφιστάμενο κρηπίδωμα) = 96 σκάφη
Συνεπώς η συνολική χωρητικότητα του λιμένα θα ανέρθει σε 120 θέσεις
Οι πλωτές προβλήτες θα είναι για λόγους αντοχής, ευστάθειας, αλλά και ευκολίας συντήρησης και επισκευών, κατασκευασμένες εξ’ ολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα και θα φέρουν περιμετρικά προσκρουστήρα από ξύλο ή κατάλληλο ελαστικό. Το δάπεδο τους θα είναι επίσης από σκυρόδεμα. Οι πλωτές προβλήτες θα είναι εξοπλισμένες με δέστρες από ανοξείδωτο χάλυβα για τα σκάφη. Οι προβλήτες Π2 και Π3, που θα τοποθετηθούν στην δυτική πλευρά του λιμένα καθέτως των υφισταμένων κρηπιδωμάτων, θα φέρουν από δύο σώματα παροχής νερού και ρεύματος (PILLAR) έκαστη. Η πλωτή προβλήτα Π1 στα ανατολικά, μήκους 60 m, θα έχει την απαιτούμενη υποδομή για την μελλοντική τοποθέτηση αντίστοιχων σωμάτων, όταν τοποθετηθούν οι παροχές νερού και ρεύματος και στο κρηπίδωμα με το οποίο άμεσα επικοινωνεί.
Οι πλωτές προβλήτες θα αγκυρωθούν στον πυθμένα με κατάλληλα σώματα αγκυρώσεως μέσω ειδικών σχοινιών και αλυσίδων, ώστε να περιορισθούν στο ελάχιστο οι μετακινήσεις αυτών. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην αγκύρωση της πλωτής προβλήτας Π1 παράλληλα στον κυματοθραύστη, ώστε να είναι αδύνατον να μετακινηθεί προς αυτόν και να δύναται να χρησιμοποιηθεί για πλαγιοδέτηση λέμβων και η εσωτερική προς αυτόν πλευρά της.
Ειδικές Οριακές τιμές στάθμης θορύβου και ρυπαντ. φορτίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις:
- Στάθμη θορύβου και σκόνης: Π.Δ. 1180/81 (άρθ. 2, πιν. 1)
- Στερεά απόβλητα: 50910/2727/03 (ΦΕΚ Β1909/22-12-03)
- Άχρηστα Υλικά Συσκευασίας: Ν. 2939/01 (ΦΕΚ 179Α/01)
- Απόβλητα λιπαντικών ελαίων: Π.Δ. 82/04 (ΦΕΚ 64/02-03-04)
- Επικίνδυνα απόβλητα: ΚΥΑ 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383/Β΄/28-03-06)
- Ρυπαντικά φορτία στην ατμόσφαιρα: Π.Υ.Σ. 99 (ΦΕΚ 135/Α/87) & 25 (ΦΕΚ 52/Α/88)
- Άχρηστα ανταλλακτικά: Π.Δ. 116/04 (ΦΕΚ 81/05-03-04)
Για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που είναι δυνατόν να επέλθουν στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής, κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας του έργου, προτείνεται η λήψη των ακόλουθων μέτρων:
ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
1. Οι όροι που ακολουθούν αφορούν τον κύριο του έργου και τον Ανάδοχο και η ευθύνη τήρησής τους διατηρείται ακόμη και στις περιπτώσεις εκτέλεσης του έργου με τη μέθοδο των υπεργολαβιών.
2. Πριν την κατασκευή του έργου να χορηγηθούν όλες οι προβλεπόμενες άδειες και εγκρίσεις που προκύπτουν από την υφιστάμενη νομοθεσία (εφορείες αρχαιοτήτων, κλπ.).
3. Σε περίπτωση που, κατά την εκτέλεση εργασιών εκσκαφής εντοπισθούν αρχαιότητες, να διακόπτεται αμέσως κάθε εργασία. Η συνέχιση των εργασιών να γίνεται μόνο μετά από εγγραφή άδειας της αρμόδιας Υπηρεσίας.
4. Να παρακολουθείται η ποιότητα των θαλάσσιων υδάτων ως προς τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά τους.
5. Πριν την έναρξη των εργασιών να εγκριθεί η χωροθέτηση του/των εργοταξιακών χώρων που θα δημιουργηθούν για την κατασκευή των έργων.
6. Τα εργοτάξια θα πρέπει να είναι περιφραγμένα με κλειστά πετάσματα κατάλληλου ύψους και η είσοδος σε αυτά να επιτρέπεται μόνο στο προσωπικό που έχει σχέση με το έργο.
7. Να ληφθούν όλα τα Απαραίτητα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής για τους εργαζόμενους καθώς και εφαρμογή όλων των τεχνικών μέτρων που προτείνονται από τη μελέτη για την αποφυγή αστοχιών των έργων που κατασκευάζονται.
8. Τοποθέτηση πινακίδων με επισήμανση των υφιστάμενων κινδύνων εντός του εργοταξίου.
9. Χαμηλό όριο ταχύτητας των οχημάτων και μηχανημάτων που κινούνται με τόσο εντός όσο και εκτός των εργοταξίων.
10. Ο ανάδοχος πριν την έναρξη των εργασιών οφείλει να υποβάλει στην ΕΥΠΕ προς θεώρηση κατάλληλη Μελέτη Σχεδίου Αντιμετώπισης Διάβρωσης και Ρύπανσης (ΣΑΔΙΡ), όπου θα περιγράφει τη θέση και την οργάνωση των εργοταξίων του, τη σύνθεση των μηχανημάτων που θα χρησιμοποιήσει και τα περιβαλλοντικά μέτρα που θα λάβει κατά τη φάση κατασκευής.
11. Ο κύριος του έργου οφείλει κατά τις διαδικασίες επίβλεψης, παραλαβής να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων από την Ανάδοχο, στο μέρος που τον αφορούν και η δυνατότητα αντιμετώπισης και αποκατάστασης δυσάρεστων περιβαλλοντικών καταστάσεων οφειλομένων σε ενέργειες ή παραλείψεις του αναδόχου κατά παράβαση των περιβαλλοντικών όρων.
12. Ο κύριος του έργου οφείλει για την κατασκευή και λειτουργία του έργου, να εξασφαλίζει κατά προτεραιότητα τις απαιτούμενες δαπάνες για τα έργα προστασίας του περιβάλλοντος.
13. Για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή εγκατάσταση απαραίτητη για την λειτουργία του έργου, θα πρέπει προηγουμένως να έχουν χορηγηθεί όλες οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις, συμπεριλαμβανομένων των εγκρίσεων περιβαλλοντικών όρων που απαιτούνται για τις επί μέρους δραστηριότητες ή εγκαταστάσεις.
14. Ο ανάδοχος του έργου πρέπει να σχεδιάσει και να εφαρμόσει δέσμη μέτρων (στις πηγές εκπομπής) με στόχο την ελαχιστοποίηση των εκπομπών σκόνης ή αιωρούμενων σωματιδίων. Πιο συγκεκριμένα:
§ Η διαβροχή των σωρών και των επιχωμάτων προτείνεται να γίνεται μέσω εγκατεστημένου συστήματος διαβροχής για να αποφεύγεται αφενός μεν η σπατάλη νερού, αφετέρου δε να μειώνεται η πιθανότητα δημιουργίας περίσσειας εκπλυμάτων.
§ Συνίσταται, επίσης, η συστηματική διαβροχή των αδρανών υλικών με μόνιμα ή μεταφερόμενα συστήματα διαβροχής κατά την ξηρή περίοδο του έτους. Σε περίπτωση που το μέτρο αυτό δεν αποδώσει, προτείνεται η διαβροχή με κατάλληλες χημικές ουσίες.
§ Συνίσταται η κάλυψη των βαρέων οχημάτων μεταφοράς με κατάλληλο κάλυμμα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
§ Στην περίπτωση που ο εργοταξιακός χώρος χρησιμοποιηθεί και ως προσωρινός χώρος απόθεσης θα πρέπει οι σωροί υλικών να καλύπτονται εφόσον μένουν επί τόπου για διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός. Εφόσον παραμένουν για μικρότερα διαστήματα θα πρέπει να διαβρέχονται τουλάχιστον στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Σε κάθε περίπτωση τα προϊόντα της εκσκαφής και τα υλικά κατασκευής να μην αποτίθενται σε χώρους με αξιόλογη φυτική βλάστηση.
§ Θέσπιση ορίων ταχύτητας σε όλες τις μη στρωμένες επιφάνειες και μείωση των ορίων ταχύτητας στα εργοταξιακά οχήματα.
§ Οι διάδρομοι κίνησης θα πρέπει να παραμένουν καθαροί και υγροί.
15. Κατά την κατασκευή του έργου:
§ Τα κάθε είδους απορρίμματα και άχρηστα υλικά, παλιά ανταλλακτικά και μηχανήματα, λάδια και παντός τύπου απορρίμματα θα συλλέγονται και θα απομακρύνονται από τους χώρους του έργου, η δε διάθεσή τους θα γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
§ Τα παλαιά και άχρηστα ανταλλακτικά και μηχανήματα θα συλλέγονται και θα απομακρύνονται από τους χώρους του έργου και θα διατίθενται μέσω Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 116/04 (ΦΕΚ 81/Α/04).
§ Απαγορεύεται η κάθε μορφής καύση υλικών (λάστιχα, λάδια κλπ.) στις περιοχές του έργου.
§ Η διαχείριση των μεταχειρισμένων ελαστικών να γίνεται σύμφωνα με το ΠΔ 109/2004 (ΦΕΚ Α 75/5-3-04).
§ Απαγορεύεται η ρύπανση των επιφανειακών και υπογείων νερών από κάθε είδους λάδια, καύσιμα κλπ. Ομοίως απαγορεύεται η απόρριψη παλαιών λαδιών επί του εδάφους. Η διαχείριση των μεταχειρισμένων ορυκτελαίων θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 71560/3053/85 (ΦΕΚ 665/Β/85) και στο ΠΔ 82/2004 (ΦΕΚ 64Α/2-3-2004).
§ Τα αδρανή υλικά να λαμβάνονται από νομίμως λειτουργούντα λατομεία με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
§ Σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητη η χρήση εκρηκτικών για εκβραχισμούς και εκσκαφές, αυτή να γίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ασφάλειας και αδειοδότησης, ενώ η προμήθειά τους να γίνεται αυθημερόν.
§ Τα ακατάλληλα πλεονάζοντα προϊόντα εκσκαφής να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση ανενεργών λατομείων εξορυκτικής δραστηριότητας της ευρύτερης περιοχής.
§ Οι ακριβείς χώροι προσωρινής και μόνιμης απόθεσης των υλικών από τις εκσκαφές να προσδιοριστούν μετά από τεχνική έκθεση που θα κατατεθεί και εγκριθεί από την αρμόδια Δ/νση Περιβάλλοντος.
16. Για την αποφυγή εκπλύσεων που είναι δυνατόν να προκύψουν (κυρίως έκπλυση επιχωμάτων) θα πρέπει να αποφεύγεται να γίνονται χωματουργικές εργασίες κατά τη διάρκεια υψηλών βροχοπτώσεων στην περιοχή.
17. Κατά τη φάση κατασκευής θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη απαγωγής των βρόχινων νερών που θα πέφτουν στα επιχώματα μέσω κατάλληλου συστήματος χαλικόφιλτρου.
18. Να λαμβάνεται μέριμνα για την αποφυγή της παράσυρσης του αποτιθεμένου υλικού από τις βροχές. Απαγορεύεται η ρίψη, έστω και προσωρινά, μπάζων και άλλων αδρανών στις κοίτες ρεμάτων και χειμάρρων, καθώς και σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις.
19. Να ανατεθεί η αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από ατυχηματικές καταστάσεις και η διαχείριση των λυμάτων του λιμένα, σε εταιρία η οποία με τα κατάλληλα μέσα προφυλάσσει τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα της περιοχής.
20. Η διαχείριση τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ ΗΠ 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383Β/28-3-2006).
21. Απαγόρευση απόρριψης λυμάτων, απορριμμάτων και χωμάτων στα πρανή και εντός της κοίτης ρεμάτων.
22. Να ληφθούν κατάλληλα μέτρα για τη διατήρηση της υφιστάμενης ενδημικής βλάστησης και των γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών της περιοχής.
23. Σε περίπτωση ύπαρξης ρεμάτων, το έργο να κατασκευαστεί σύμφωνα με ειδική υδραυλική μελέτη που πρέπει να εκπονηθεί από τον αρμόδιο φορέα υλοποίησης, για τη λειτουργία και τη διευθέτηση ρεμάτων της περιοχής, έτσι ώστε βάσει των υδραυλικών υπολογισμών να εξασφαλίζεται η παροχετευτικότητα των υδατορεμάτων κατάντη των τεχνικών έργων.
24. Σε καμιά περίπτωση να μην επιτρέπεται η διάθεση υλικών, έστω και προσωρινή, στη θαλάσσια ζώνη ή σε σημεία του υδρογραφικού δικτύου της άμεσης ή ευρύτερης περιοχής.
25. Να συνταχθεί αναλυτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών με τα στοιχεία των υπευθύνων ανά ενέργεια, το οποίο θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και προσβάσιμο από το προσωπικό. Στο χώρο να υπάρχουν σε επάρκεια μέσα χημικής εξουδετέρωσης (χρήση πλωτών φραγμάτων συλλογής διεσπαρμένων καυσίμων, πριονίδι, ή άμμο με ασβέστη) των τυχόν διαρρεόντων ηλεκτρολυτών, υγρών. Το μείγμα να συλλέγεται και να αποθηκεύεται σε στεγανά βαρέλια με κάλυμμα και να διαχειρίζεται ως επικίνδυνο απόβλητο από αδειοδοτημένο διαχειριστή.
26. Συχνή και περιοδική συντήρηση όλων των μηχανημάτων κατασκευής από ειδικευμένο προσωπικό. Τα μηχανήματα κατασκευής θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζονται στην ελληνική και κοινοτική νομοθεσία σχετικά με τις εκπομπές αέριων ρύπων.
27. Συνίσταται η εγκατάσταση συστημάτων πλύσης των τροχών όλων των οχημάτων που εισέρχονται ή εξέρχονται από το χώρο εργασιών. Να κατασκευαστεί φρεάτιο συλλογής και καθίζησης των νερών έκπλυσης και να γίνεται τακτικός καθαρισμός του φρεατίου από την ιλύ, με διάθεσή της σε εγκεκριμένους χώρους.
28. Κατά την κατασκευή του έργου να ληφθούν πρόσθετα ηχομονωτικά μέτρα, όπως κινητά ηχοφράγματα, απαγόρευση εργασιών εκτός ωρών κοινής ησυχίας, απαγόρευση διελεύσεων των φορτηγών μεταφοράς εντός κατοικημένων περιοχών, κλπ.
29. Απαιτείται ο συστηματικός καθαρισμός στους δρόμους πλησίον του έργου με μηχανικά σάρωθρα, σε συνεννόηση με το Δήμο.
30. Να υπάρξει κατάλληλη σήμανση για την κατασκευή του έργου και να υπάρχουν ειδικά άτομα για την εκτροπή της κυκλοφορίας.
31. Ατομική υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων (κράνη, γάντια, μάσκες, στολές, χημικές τουαλέτες, κλπ.).
32. Κατά τη λειτουργία του/των εργοταξίων πρέπει να λαμβάνονται όλα τα μέτρα πυροπροστασίας για την περίπτωση πυρκαγιάς, κατά τη λειτουργία των μηχανημάτων, συνεργείων, κλπ. και για ελαχιστοποίηση του κινδύνου μετάδοσής της σε παρακείμενες περιοχές. Ιδιαίτερη μεριμνά να δοθεί σε θέματα γενικότερης αντιπυρικής προστασίας κάθε όλο το μήκος του έργου (εφόσον αφορά δασική έκταση) και να ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από το δασαρχείο και την πυροσβεστική υπηρεσία.
33. Μετά το πέρας των κατασκευών του έργου ο χώρος θα επαναφερθεί από τον Ανάδοχο στην προηγούμενη μορφή του ή στην μορφή που έχει προβλεφθεί από τις εγκεκριμένες μελέτες. Ειδικότερα, ο εργολάβος του έργου θα πρέπει να αφαιρέσει και να απομακρύνει από το/τα εργοτάξια, κάθε προσωρινή εγκατάσταση που υπάρχει, απορρίμματα, εργαλεία, ικριώματα, μηχανήματα, πλεονάζοντα υλικά, χρήσιμα ή άχρηστα, προσωρινές εγκαταστάσεις μηχανημάτων, κλπ. Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση αυτή ισχύει και για τις προσωρινές κατασκευές και είναι ανεξάρτητη της απόστασης από τη θέση του Έργου.
34. Η βλάστηση που θα εγκατασταθεί, θα πρέπει να συντηρείται, ιδιαίτερα τα πρώτα 2 χρόνια με ευθύνη του φορέα του έργου. Ειδικότερα, οι εργασίες που θα πρέπει να λαμβάνουν χώρα είναι οι εξής: άρδευση, λίπανση, αραίωμα, επαναφύτευση όπου υπάρχουν αστοχίες, φυτοπροστασία.
35. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των υπό μελέτη έργων ο φορέας διαχείρισης του Λιμένα Ραφήνας να εφαρμόσει Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ΣΠΔ) το οποίο θα περιλαμβάνει όλους τους τομείς και τις δραστηριότητες που θα λαμβάνουν χώρα εντός του λιμένα (σε κανονικές και έκτακτες συνθήκες) και θα συμβάλλει στον καθορισμό των παρακάτω:
§ Την Πολιτική Περιβάλλοντος και τους περιβαλλοντικούς στόχους, βάσει των κατευθυντήριων γραμμών της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας.
§ Την Οργανωτική Δομή και τις Αρμοδιότητες των βασικών στελεχών (σύσταση Ομάδας Περιβάλλοντος).
§ Τις Διαδικασίες Περιβάλλοντος που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το εφαρμοζόμενο Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης
36. Με έγγραφο του αναδόχου/ων να ορίζεται υπεύθυνος για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων.
ΦΑΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ
37. Με την έναρξη της λειτουργίας του έργου να γίνεται παρακολούθηση του κυκλοφοριακού φόρτου τουλάχιστον ετησίως και σε περιόδους αιχμής και να λαμβάνονται κατάλληλα μέτρα στις περιπτώσεις που τα όρια του θορύβου ξεπερνούν τα επιτρεπτά.
38. Ο φορέας διαχείρισης του Λιμένα Ραφήνας να εφαρμόσει μέτρα για την συστηματική παρακολούθηση, τη μέτρηση και τον έλεγχο των βασικών χαρακτηριστικών της λειτουργίας των εγκαταστάσεων του λιμένα και ειδικότερα όσων χαρακτηριστικών έχουν προσδιοριστεί ως σημαντικά και διέπονται από την περιβαλλοντική νομοθεσία. Συγκεκριμένα προτείνεται η εφαρμογή των παρακάτω προγραμμάτων:
§ Πρόγραμμα Παρακολούθησης Ποιότητας της Ατμόσφαιρας.
§ Πρόγραμμα Παρακολούθησης Ποιότητας Ακουστικού Περιβάλλοντος
§ Πρόγραμμα Παρακολούθησης Θαλάσσιας Ποιότητας. Η παρακολούθηση αυτή είναι απαραίτητη για την αποφυγή φαινομένων ρύπανσης των θαλασσίων νερών
§ Πρόγραμμα Παρακολούθησης Ποιότητας του Θαλάσσιου Πυθμένα.
39. Να γίνεται δειγματοληψία και έλεγχος γειτονικών ακτών κολύμβησης και τα αποτελέσματα να αποστέλλονται στις υπηρεσίες υδάτων της ΠΕΧΩ και του ΥΠΕΚΑ.
40. Τα άχρηστα υλικά συσκευασίας (πχ από χαρτί ή χαρτόνι, πλαστικό κλπ) να συλλέγονται σε ειδικό χώρο & να διατίθενται για ανακύκλωση σύμφωνα με το Ν. 2939/01 (ΦΕΚ 179Α/01) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών και άλλων προϊόντων».
41. Τα λοιπά στερεά απόβλητα που προκύπτουν από τη δραστηριότητα να συλλέγονται και να διαχωρίζονται στην πηγή σε αξιοποιήσιμα και μη και να αποθηκεύονται προσωρινά σε ειδικούς κάδους και χώρους υπό κατάλληλες υγειονομικές συνθήκες. Τα αξιοποιήσιμα στερεά απόβλητα (π.χ. χαρτί, γυαλί κλπ) να δίνονται για ανακύκλωση. Τα υπόλοιπα να απομακρύνονται για διάθεση μέσω του συστήματος αποκομιδής απορριμμάτων του Δήμου. Απαγορεύεται η ανεξέλεγκτη απόρριψη ή διάθεση στερεών αποβλήτων σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους.
42. Συλλογή στερεών αποβλήτων και απομάκρυνσή τους σε τακτά χρονικά διαστήματα.
43. Ο φορέας να καταρτίσει σχέδιο παραλαβής και διαχείρισης χημικών, απορριμμάτων, πετρελαιοειδών και άλλων αποβλήτων το οποίο να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
44. Απαγορεύεται αυστηρά κάθε διάθεση των υγρών αποβλήτων σε οποιοδήποτε ρέμα ή άλλο φυσικό αποδέκτη.
45. Τα πετρελαιοειδή απόβλητα και τα απόβλητα λιπαντικά έλαια, τα απορρίμματα και τα λύματα από τον ελλιμενισμό των σκαφών να διαχειρίζονται σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία. Απαγορεύεται οποιαδήποτε ρίψη των παραπάνω αποβλήτων στο θαλάσσιο χώρο.
46. Θα πρέπει να δημιουργηθεί υποδομή για την προσωρινή αποθήκευση των παραπάνω αποβλήτων και η διαχείρισή τους να γίνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Οι μόνες λιμενικές εγκαταστάσεις που διαθέτουν Σχέδια Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων πλοίων και σκαφών είναι των Οργανισμών Λιμένος Λαυρίου, Ραφήνας και Πειραιά.
47. Να τηρούνται τα όρια θορύβου που αναφέρονται στο ΠΔ 1180/81 και στις λοιπές διατάξεις περί θορύβου.
48. Η τακτική συντήρηση και εποπτεία του συστήματος πυρανιχνεύσεως και πυρασφάλειας.
49. Θέσπιση χαμηλού ορίου ταχύτητας για την κίνηση των οχημάτων εντός του λιμένα.
50. Τοποθέτηση εμποδίων για την παρεμπόδιση της προσπελάσεως των οχημάτων προς το θαλάσσιο χώρο (εκτός των σημείων φορτώσεως των πλοίων)
51. Έδραση των μηχανημάτων σε ελαστικές αντικραδασμικές βάσεις όπου χρειάζεται και κατάλληλη μόνωση.
52. Να λαμβάνονται τα κατάλληλα ηχομονωτικά μέτρα ούτως ώστε η στάθμη θορύβου από την λειτουργία των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, να μην υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο που ορίζεται από το Π.Δ. 1180/81 (άρθ. 2, πιν. 1), και γενικότερα να μην επηρεάζει το ακουστικό περιβάλλον της περιοχής.
53. Ο Φορέας Διαχείρισης οφείλει να υποβάλει ετήσια έκθεση αποβλήτων κάθε Φεβρουάριο σε τρία αντίγραφα εκ των οποίων το ένα θα αποσταλεί στην Υπηρεσία μας, το άλλο στην Δ/νση ΠΕ.ΧΩ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και το άλλο στο Υ.Π.Ε.Κ.Α. / Δ/νση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού / Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων σύμφωνα με την υπ. αρ. 149023/1799/30-3-10 εγκύκλιο του Υ.Π.Ε.Κ.Α. / Δ/νση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού / Τμήμα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.
54. Να συνταχθεί αναλυτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών με τα στοιχεία των υπευθύνων ανά ενέργεια, το οποίο θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και προσβάσιμο από το προσωπικό. Στο χώρο να υπάρχουν σε επάρκεια μέσα χημικής εξουδετέρωσης (πριονίδι, ή άμμο με ασβέστη) των τυχόν διαρρεόντων ηλεκτρολυτών, υγρών. Το μείγμα να συλλέγεται και να αποθηκεύεται σε στεγανά βαρέλια με κάλυμμα και να διαχειρίζεται ως επικίνδυνο απόβλητο από αδειοδοτημένο διαχειριστή.
55. Ο Φορέας Διαχείρισης να διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για την αντιμετώπιση πιθανής ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος (απορροφητικά υλικά, πλωτά φράγματα κτλ.).
56. Ο λιμένας να διαθέτει τον απαραίτητο μηχανισμό, στελεχωμένο με τις κατάλληλες ειδικότητες και εξοπλισμένο με όλα τα αναγκαία μέσα ατομικής προστασίας, για την αντιμετώπιση κρίσεων, ατυχημάτων κλπ.
57. Απαγορεύεται η απόρριψη χημικών ουσιών στα νερά των αποχετευτικών συστημάτων και στη θάλασσα.
58. Η εξέταση της δυνατότητας τοποθετήσεως φωτοβολταϊκών στοιχείων σε τμήματα του χώρο του Λιμένα Ραφήνας, έτσι ώστε να μειωθούν τις απαιτήσεις για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση συμβατικών καυσίμων.
59. Περιμετρικές δενδροφυτεύσεις υψηλών αειθαλών όπως: ευκάλυπτοι, βραχυχίτωνες, πεύκα, εσπεριδοειδή κλπ. σε κατάλληλα σημεία και εστίες πρασίνου του ακαλύπτου και του πεζοδρομίου.
60. Οι ακάλυπτοι και κοινόχρηστοι χώροι να μην χρησιμοποιούνται για πάσης φύσεως εργασίες, ούτε για αποθήκευση πρώτων υλών, προϊόντων και μηχανημάτων παρά μόνο για την εναπόθεση κάδων που προορίζονται για ανακύκλωση, πάνω σε στεγανές επιφάνειες.
61. Σύναψη συμβάσεων με όλες τις απαραίτητες εταιρείες διαχείρισης επικινδύνων (και μη) αποβλήτων και υποβολή αυτών στις αρμόδιες υπηρεσίες με την έναρξη λειτουργίας του Λιμένα..
62. Επιμελής συντήρηση και τακτική επιθεώρηση μηχανημάτων.
63. Με έγγραφο του φορέα διαχείρισης του Λιμένα Ραφήνας να ορίζεται υπεύθυνος για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων.
Η Δ/νση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, γνωμοδοτεί υπέρ της εγκρίσεως της υποβληθείσας Μ.Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου