Ανάμεσα στους πρώτους στόχους των αποκρατικοποιήσεων βρίσκεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Από την επέκταση της σύμβασης, η κυβέρνηση υπολογίζει έσοδα 200-300 εκατ. ευρώ. Κατόπιν αναμένεται να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση μέχρι του 21% από το συνολικά 55% του μετοχικού κεφαλαίου που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο.
Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει ήδη εκδηλώνει η Fraport, στην οποία ανήκει η εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης. Τα πράγματα όμως πήραν άλλη τροπή, όταν την περασμένη εβδομάδα η Hoctief ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποεπενδύσει από διάφορες διεθνείς δραστηριότητές της, αποχωρώντας και από το «Ελ. Βενιζέλος».
Σημειώνεται ότι η αποχώρηση δεν θα είναι ολοκληρωτική, καθώς η σχετική πρόθεση αφορά μόνο το ποσοστό της Hochtief Airport (26,7%). Και στην περίπτωση αυτή στην κυβέρνηση υπολογίζουν στο ενδιαφέρον της Fraport, ενώ στους υποψήφιους αγοραστές της Hochtief Airport και των συμμετοχών της περιλαμβάνονται ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, η Global Infrastructure Partners και το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης.Το 2010 το «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε υποχώρηση των μεγεθών του, καθώς τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στα 356 εκατ. ευρώ, έναντι 457 εκατ. το 2009.
Τα κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν στα 96 εκατ., έναντι 181 εκατ. το 2009. Σήμερα στον ΔΑΑ το Δημόσιο κατέχει 55%, 40% η Hochtief, ενώ το υπόλοιπο 5% ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου.
Εκείνη η επείγουσα ανάθεση για τη σύμβαση του αεροδρομίου τι γίνεται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπολίτευση,αντιπολίτευση,φορείς,νομικοί,
Τέτοια ανεπάρκεια είναι αδιανόητη.
Άκρα του τάφου σιωπή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού η σύμβαση ήταν "αποικιοκρατική" και δεν μπορούσε να αλλάξει ώστε να προβλεφθούν αντισταθμιστικά. Και οι πορείες των αεροπλάνων για να μην ενοχλούν την ΛΟΥΤΣΑ δεν μπορούσαν να αλλάξουν γιατί η σύμβαση δεν επιτρέπει να μειωθεί η επιχειρησιακή ικανότητα του Αεροδρομίου. Τώρα που αλλάζει;
ΑπάντησηΔιαγραφή