Διαβάστε την θα βρείτε πολλές αντιφάσεις...κρατείστε την αναθεώρηση της σύμβασης του Αεροδρομίου τώρα που έρχετε η επέκταση της!!!
Τα πρώτα συμπεράσματα από τη διοίκηση στο δήμο σας;Πριν αναλάβουμε, έχοντας ασχοληθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα με τα τοπικά προβλήματα και την αυτοδιοίκηση γενικότερα, γνωρίζαμε τι κατάσταση πρόκειται να αντιμετωπίσουμε. Δήμος με πολλά χρέη, με αποδιοργανωμένες υπηρεσίες – όχι με κύρια ευθύνη των υπαλλήλων – κυρίως, με ευθύνη των προηγούμενων διοικήσεων που ποτέ δεν είχαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο οργάνωσης, διοίκησης και ανάπτυξης του τόπου. Αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις του «Καλλικράτη» που είναι πλήρως εναρμονισμένος με τις επιταγές του Μνημονίου, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Περικόπτονται δραστικά οι πόροι και συγχρόνως μεταφέρονται 177 αρμοδιότητες στους Δήμους από τις Νομαρχίες, συγχωνεύονται υπηρεσίες κ.λπ.
Υπάρχει και το ζήτημα των συμβασιούχωνΗ κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη. Δεν μπορούμε να ανανεώσουμε συμβάσεις υπαλλήλων και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία διοικητική υποστήριξη με μετατάξεις από τις καταργηθείσες υπηρεσίες της Νομαρχίας, όπως προβλέπει ο Νόμος. Επίσης με ευθύνη πολιτείας και Περιφέρειας δεν μας έχουν εγκρίνει τις νέες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα, τεχνικό πρόγραμμα, προϋπολογισμό, κ.λπ. Η συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων βρίσκεται σε απόγνωση. Πρόσφατα, οι κύριοι Ραγκούσης και Παπακωνσταντίνου αποφάσισαν, με λανθασμένα στοιχεία όπως θα αποδείξουμε, να μας βάλλουν στην επιτήρηση ενεργοποιώντας το άρθρο 262 του Καλλικράτη που αποτελεί πιστή αντιγραφή των όρων του Μνημονίου. Θα στραγγαλίσουν ακόμη περισσότερο την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να μειώσουν ακόμη περισσότερο τους θεσμοθετημένους πόρους που σήμερα ανέρχονται στο 3,1% του ΑΕΠ, ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι στο 17,2%. Ξεκινάμε επομένως όχι από το μηδέν, αλλά από το μείον. Αυτό βέβαια δεν θα αποτελέσει άλλοθι για εμάς, αντίθετα θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για νοικοκύρεμα και ανάπτυξη του νέου Δήμου.
Υπάρχει η δυνατότητα να εκλογικευτεί η άναρχη ανάπτυξη που κυριάρχησε στο Δήμο σας και με ποιο τρόπο;Πέραν της άναρχης οικιστικής ανάπτυξης, ων χιλιάδων αυθαιρέτων, μετά τη λειτουργία του Αεροδρομίου διαπιστώνεται μια εκρηκτική αύξηση πληθυσμού και δραστηριοτήτων χωρίς τις απαραίτητες τεχνικές, οικονομικές, πολιτιστικές, αθλητικές, εκπαιδευτικές και άλλες υποδομές. Οι παλινωδίες της πολιτείας για το ρυθμιστικό σχέδιο, καθώς και οι προβλέψεις των κατά καιρούς προτάσεων για ρυθμιστικό, συντελούν ώστε η άνευ σχεδίου ανάπτυξη να συνεχίζεται με εντεινόμενους μάλιστα ρυθμούς. Για να εκλογικευτεί, θα πρέπει να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός στην Περιφέρεια της πρώην Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής. Ένας σχεδιασμός όμως που δε θα στοχεύει στην αστικοποίηση της περιοχής ως εφεδρεία του Λεκανοπεδίου, αλλά θα προβλέπει χρήσεις ήπιας ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον, εναρμονισμένη στις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες όπως έχουν διαμορφωθεί εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Διαφορετικά είναι σίγουρο ότι σε μερικά χρόνια η Ανατολική Αττική θα είναι αντίγραφο της Δυτικής.
Το θέμα των παραλιών του δήμου;Όλες οι παραλίες της Ανατολικής Αττικής είναι υπερτοπικού χαρακτήρα με την έννοια ότι, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, φιλοξενούν εκατοντάδες χιλιάδες παραθεριστές, επισκέπτες και λουόμενους απ’ όλο το Νομό Αττικής και όχι μόνο. Ιδιαίτερα η παραλία της Αρτέμιδος, μήκους 12,5 χλμ., είναι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, παρ’ όλες τις αλλοιώσεις που έχει επιφέρει η βίαιη παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Στόχος μας είναι η διατήρηση του κοινωνικού και δημοσίου χαρακτήρα της παραλίας και η ανάπλασή της με βάση μια ολοκληρωμένη μελέτη συνοδευόμενη και από μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Εάν στις δυσκολίες προσθέσουμε και την έλλειψη υποδομών, που ανέφερες, πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση;Είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί και να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση. Αυτό που έχουμε σχεδιάσει είναι κατ’ αρχάς να νοικοκυρέψουμε, χωρίς περαιτέρω επιβαρύνσεις των δημοτών, τα οικονομικά του Δήμου, να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες, να βελτιώσουμε την καθαριότητα, να εξασφαλίσουμε χώρους για σχολεία όπου αντιμετωπίζουμε τρομερές ελλείψεις, να ολοκληρώσουμε τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό της Αρτέμιδος με την κύρωση των πράξεων εφαρμογής - καθυστερούν 25 χρόνια - να εγκριθούν οι πολεοδομικές μελέτες των Σπάτων που έχουν βαλτώσει, έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή οργανωμένων υποδομών για την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Το αεροδρόμιο παρουσιάστηκε ως η μεγάλη ευκαιρία. Δημιούργησε όμως μεγάλα προβλήματα; Η κατασκευή του Αεροδρομίου στον κάμπο των Σπάτων ανέτρεψε πλήρως το χαρακτήρα μιας τεράστιας περιοχής που εκτείνεται από την Κερατέα ως το Μαραθώνα Νότια – Βόρεια και από την Αρτέμιδα ως τα Γλυκά Νερά Ανατολικά – Δυτικά. Καταστράφηκε ένα μεγάλο κομμάτι αγροτικής παραγωγής κυρίως αμπελιών, αλλά και ελαίων σε μια έκταση 16.000 στρεμμάτων. Άλλαξε εντελώς το μοντέλο οικιστικής και οικονομικής ανάπτυξης 20 τουλάχιστον μικρών πόλεων και χωριών που στήριζαν την οικονομία τους στις αμπελοκαλλιέργειες οι οποίες δεν καταστράφηκαν μόνο λόγω του αεροδρομίου, αλλά και της ανάπτυξης περιφερειακών δραστηριοτήτων του αεροδρομίου. Συνέβαλε επίσης σε μια πληθυσμιακή έκρηξη χωρίς την ύπαρξη των αντίστοιχων υποδομών με αποτέλεσμα τη γιγάντωση των μικρών πόλεων, ανατρέποντας το οικοσύστημα και βιάζοντας το περιβάλλον.
Οι περιβαλλοντικές μελέτες;Φρόντισαν να δικαιολογήσουν μια εκ των προτέρων ειλημμένη απόφαση, χωρίς να συνυπολογίζουν τις επιπτώσεις από άλλες πηγές περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων. Παρ’ όλα αυτά σήμερα το Αεροδρόμιο αποτελεί μια πραγματικότητα. Παρά τις αρχικές διακηρύξεις για ανάπτυξη της περιοχής – άραγε τι είδους; - μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας του, υφιστάμεθα μόνο τις αρνητικές επιπτώσεις. Θόρυβος, ατμοσφαιρική ρύπανση, ρύπανση του κάμπου και της θάλασσας από τα κάθε είδους απόβλητα, διαταραχές στην υγεία μας, κίνδυνος για την ασφάλεια της πόλης αφού το σύνολο των πτήσεων γίνεται πάνω από τα κεφάλια μας καταστρατηγώντας τους Ελληνικούς και Διεθνείς Κανόνες, και πολλά άλλα.
Τι σκοπεύετε σχετικά;Αδύνατο να σας περιγράψω, στο πλαίσιο ενός ερωτήματος. Συνοπτικά, όμως, αναφέρω:
* Αναθεώρηση της αποικιοκρατικής σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hochtief στους βασικούς τομείς. Πρώτον, να συμμετάσχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη Διοίκηση του Αεροδρομίου. Δεύτερον, να θεσμοθετηθούν αντισταθμιστικά οφέλη και φόρος περιβαλλοντικής επιβάρυνσης σε σχέση με την ώρα και τον ρύπο που προκαλούν, όπως αυτά προβλέπονται από την σχετική νομοθεσία.
* Θα επιδιώξουμε τη συγκρότηση Διαδημοτικής Επιτροπής στελεχωμένης από επιστήμονες, για να παρακολουθεί την τήρηση των υποχρεώσεων, τη συμμόρφωσή του στους Ελληνικούς και Διεθνούς Κανόνες λειτουργίας, πτήσεων και ασφαλείας και να επιβάλλει κυρώσεις και πρόστιμα όταν διαπιστώνεται ότι παραβιάζονται, συνεργαζόμενη με αντίστοιχους φορείς άλλων κρατών της Ε.Ε.
* Θα ζητήσουμε από την πολιτεία την εκπόνηση νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από ανεξάρτητο και μη κυβερνητικό φορέα.
Πόσο εύκολο είναι να καταφέρετε να ελαχιστοποιήσετε ανισότητες και ανισομέρειες που παρουσιάζει ένας μεγάλος σε έκταση δήμος όπως ο δικός σας;Πράγματι υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις κοινωνίες των Σπάτων και της Αρτέμιδος. Τα Σπάτα είναι μια συνεκτική κοινωνία (παλαιό Κεφαλοχώρι) με συντηρητικές καταβολές που διατηρούνται ακόμη και σήμερα παρά την εγκατάσταση 2 – 3 χιλιάδων νέων κατοίκων. Η Αρτέμιδα αντίθετα είναι μια πολυσυλλεκτική και πολυπολιτισμική κοινωνία με κατοίκους απ’ όλη την Ελλάδα, με σημαντικό ποσοστό αλλοδαπών οικονομικών μεταναστών.
Ήμασταν όμως από την αρχή υπέρ της συνένωσης των δύο πόλεων, διότι τους συνδέουν ισχυροί χωροταξικοί, οικονομικοί, πολιτιστικοί, οικογενειακοί και περιουσιακοί δεσμοί. Αποτελούσαν Ενιαίο Δήμο, η δε Αρτέμιδα (Λούτσα λεγόταν τότε) αποτελούσε τη διέξοδο στη θάλασσα των Σπάτων και ιδιοκτησιακά ανήκε στους Σπαταναίους. Με μια πολιτική σ’ όλα τα επίπεδα που θα ενθαρρύνει και θα προωθεί την όσμωση των δύο κοινωνιών, θα απαλυνθούν οι ανισομέρειες – που πολλές φορές εκφράζονται και με αντιπαλότητες – και σε σύντομο χρονικά διάστημα, θα αποτελέσουμε ουσιαστικά Ενιαίο και συνεκτικό Δήμο που θα μπορέσει χωροταξικά να συνδυάσει τη μόνιμη με την παραθεριστική κατοικία και να εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες γι’ αυτό χρήσεις. Έχουμε επίσης ξεκινήσει και διαδικασίες για τη δημιουργία δικτύου κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης, διότι μεγάλα στρώματα του πληθυσμού, ιδιαίτερα της Αρτέμιδος που προέρχονται από ασθενείς οικονομικά τάξεις ή είναι οικονομικοί μετανάστες, υφίστανται με δραματικό τρόπο τις επιπτώσεις της πολιτικής. Αυτούς έχουμε τη βούληση να τους προστατέψουμε παρ’ όλη τη δεινή οικονομική κατάσταση του Δήμου.
Με ποιες κοινωνικές συμμαχίες όλα αυτά, πώς θα κινητοποιήσετε τους πολίτες;Πολλοί από τους συμβούλους της πλειοψηφίας, ανάμεσά τους και εγώ, έχουμε συμμετάσχει ενεργά στα τοπικά κινήματα για το Αεροδρόμιο, για την ανατροπή λειτουργίας ενός γιγαντιαίου Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων ομοίου με την Ψυτάλλεια, για την προστασία του παραλιακού μετώπου και των υγροτόπων της περιοχής, για μια οργανωμένη οικιστική ανάπτυξη και όλα αυτά με σεβασμό στο περιβάλλον και με επίκεντρο τον πολίτη. Ως εκ τούτου, έχουμε ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία και ο κύριος λόγος που σήμερα είμαστε Δημοτική Αρχή είναι ότι μας εμπιστεύθηκαν όχι απλώς για να κάνουμε μια καλή διαχείριση, αλλά με ρήξεις και τομές σε βάθος να αντιστρέψουμε τη μέχρι σήμερα υποβάθμιση του Δήμου. Πιστεύουμε ότι με την συνεργασία και την κινητοποίηση της κοινωνίας με επικεφαλής τη Δημοτική Αρχή μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Τα πρώτα συμπεράσματα από τη διοίκηση στο δήμο σας;Πριν αναλάβουμε, έχοντας ασχοληθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα με τα τοπικά προβλήματα και την αυτοδιοίκηση γενικότερα, γνωρίζαμε τι κατάσταση πρόκειται να αντιμετωπίσουμε. Δήμος με πολλά χρέη, με αποδιοργανωμένες υπηρεσίες – όχι με κύρια ευθύνη των υπαλλήλων – κυρίως, με ευθύνη των προηγούμενων διοικήσεων που ποτέ δεν είχαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο οργάνωσης, διοίκησης και ανάπτυξης του τόπου. Αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις του «Καλλικράτη» που είναι πλήρως εναρμονισμένος με τις επιταγές του Μνημονίου, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Περικόπτονται δραστικά οι πόροι και συγχρόνως μεταφέρονται 177 αρμοδιότητες στους Δήμους από τις Νομαρχίες, συγχωνεύονται υπηρεσίες κ.λπ.
Υπάρχει και το ζήτημα των συμβασιούχωνΗ κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη. Δεν μπορούμε να ανανεώσουμε συμβάσεις υπαλλήλων και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία διοικητική υποστήριξη με μετατάξεις από τις καταργηθείσες υπηρεσίες της Νομαρχίας, όπως προβλέπει ο Νόμος. Επίσης με ευθύνη πολιτείας και Περιφέρειας δεν μας έχουν εγκρίνει τις νέες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα, τεχνικό πρόγραμμα, προϋπολογισμό, κ.λπ. Η συντριπτική πλειοψηφία των Δήμων βρίσκεται σε απόγνωση. Πρόσφατα, οι κύριοι Ραγκούσης και Παπακωνσταντίνου αποφάσισαν, με λανθασμένα στοιχεία όπως θα αποδείξουμε, να μας βάλλουν στην επιτήρηση ενεργοποιώντας το άρθρο 262 του Καλλικράτη που αποτελεί πιστή αντιγραφή των όρων του Μνημονίου. Θα στραγγαλίσουν ακόμη περισσότερο την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να μειώσουν ακόμη περισσότερο τους θεσμοθετημένους πόρους που σήμερα ανέρχονται στο 3,1% του ΑΕΠ, ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι στο 17,2%. Ξεκινάμε επομένως όχι από το μηδέν, αλλά από το μείον. Αυτό βέβαια δεν θα αποτελέσει άλλοθι για εμάς, αντίθετα θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας για νοικοκύρεμα και ανάπτυξη του νέου Δήμου.
Υπάρχει η δυνατότητα να εκλογικευτεί η άναρχη ανάπτυξη που κυριάρχησε στο Δήμο σας και με ποιο τρόπο;Πέραν της άναρχης οικιστικής ανάπτυξης, ων χιλιάδων αυθαιρέτων, μετά τη λειτουργία του Αεροδρομίου διαπιστώνεται μια εκρηκτική αύξηση πληθυσμού και δραστηριοτήτων χωρίς τις απαραίτητες τεχνικές, οικονομικές, πολιτιστικές, αθλητικές, εκπαιδευτικές και άλλες υποδομές. Οι παλινωδίες της πολιτείας για το ρυθμιστικό σχέδιο, καθώς και οι προβλέψεις των κατά καιρούς προτάσεων για ρυθμιστικό, συντελούν ώστε η άνευ σχεδίου ανάπτυξη να συνεχίζεται με εντεινόμενους μάλιστα ρυθμούς. Για να εκλογικευτεί, θα πρέπει να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός στην Περιφέρεια της πρώην Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής. Ένας σχεδιασμός όμως που δε θα στοχεύει στην αστικοποίηση της περιοχής ως εφεδρεία του Λεκανοπεδίου, αλλά θα προβλέπει χρήσεις ήπιας ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον, εναρμονισμένη στις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες όπως έχουν διαμορφωθεί εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Διαφορετικά είναι σίγουρο ότι σε μερικά χρόνια η Ανατολική Αττική θα είναι αντίγραφο της Δυτικής.
Το θέμα των παραλιών του δήμου;Όλες οι παραλίες της Ανατολικής Αττικής είναι υπερτοπικού χαρακτήρα με την έννοια ότι, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, φιλοξενούν εκατοντάδες χιλιάδες παραθεριστές, επισκέπτες και λουόμενους απ’ όλο το Νομό Αττικής και όχι μόνο. Ιδιαίτερα η παραλία της Αρτέμιδος, μήκους 12,5 χλμ., είναι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, παρ’ όλες τις αλλοιώσεις που έχει επιφέρει η βίαιη παρέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα. Στόχος μας είναι η διατήρηση του κοινωνικού και δημοσίου χαρακτήρα της παραλίας και η ανάπλασή της με βάση μια ολοκληρωμένη μελέτη συνοδευόμενη και από μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Εάν στις δυσκολίες προσθέσουμε και την έλλειψη υποδομών, που ανέφερες, πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση;Είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί και να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση. Αυτό που έχουμε σχεδιάσει είναι κατ’ αρχάς να νοικοκυρέψουμε, χωρίς περαιτέρω επιβαρύνσεις των δημοτών, τα οικονομικά του Δήμου, να βελτιώσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες, να βελτιώσουμε την καθαριότητα, να εξασφαλίσουμε χώρους για σχολεία όπου αντιμετωπίζουμε τρομερές ελλείψεις, να ολοκληρώσουμε τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό της Αρτέμιδος με την κύρωση των πράξεων εφαρμογής - καθυστερούν 25 χρόνια - να εγκριθούν οι πολεοδομικές μελέτες των Σπάτων που έχουν βαλτώσει, έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή οργανωμένων υποδομών για την εξυπηρέτηση του πολίτη.
Το αεροδρόμιο παρουσιάστηκε ως η μεγάλη ευκαιρία. Δημιούργησε όμως μεγάλα προβλήματα; Η κατασκευή του Αεροδρομίου στον κάμπο των Σπάτων ανέτρεψε πλήρως το χαρακτήρα μιας τεράστιας περιοχής που εκτείνεται από την Κερατέα ως το Μαραθώνα Νότια – Βόρεια και από την Αρτέμιδα ως τα Γλυκά Νερά Ανατολικά – Δυτικά. Καταστράφηκε ένα μεγάλο κομμάτι αγροτικής παραγωγής κυρίως αμπελιών, αλλά και ελαίων σε μια έκταση 16.000 στρεμμάτων. Άλλαξε εντελώς το μοντέλο οικιστικής και οικονομικής ανάπτυξης 20 τουλάχιστον μικρών πόλεων και χωριών που στήριζαν την οικονομία τους στις αμπελοκαλλιέργειες οι οποίες δεν καταστράφηκαν μόνο λόγω του αεροδρομίου, αλλά και της ανάπτυξης περιφερειακών δραστηριοτήτων του αεροδρομίου. Συνέβαλε επίσης σε μια πληθυσμιακή έκρηξη χωρίς την ύπαρξη των αντίστοιχων υποδομών με αποτέλεσμα τη γιγάντωση των μικρών πόλεων, ανατρέποντας το οικοσύστημα και βιάζοντας το περιβάλλον.
Οι περιβαλλοντικές μελέτες;Φρόντισαν να δικαιολογήσουν μια εκ των προτέρων ειλημμένη απόφαση, χωρίς να συνυπολογίζουν τις επιπτώσεις από άλλες πηγές περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων. Παρ’ όλα αυτά σήμερα το Αεροδρόμιο αποτελεί μια πραγματικότητα. Παρά τις αρχικές διακηρύξεις για ανάπτυξη της περιοχής – άραγε τι είδους; - μετά από δέκα χρόνια λειτουργίας του, υφιστάμεθα μόνο τις αρνητικές επιπτώσεις. Θόρυβος, ατμοσφαιρική ρύπανση, ρύπανση του κάμπου και της θάλασσας από τα κάθε είδους απόβλητα, διαταραχές στην υγεία μας, κίνδυνος για την ασφάλεια της πόλης αφού το σύνολο των πτήσεων γίνεται πάνω από τα κεφάλια μας καταστρατηγώντας τους Ελληνικούς και Διεθνείς Κανόνες, και πολλά άλλα.
Τι σκοπεύετε σχετικά;Αδύνατο να σας περιγράψω, στο πλαίσιο ενός ερωτήματος. Συνοπτικά, όμως, αναφέρω:
* Αναθεώρηση της αποικιοκρατικής σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hochtief στους βασικούς τομείς. Πρώτον, να συμμετάσχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη Διοίκηση του Αεροδρομίου. Δεύτερον, να θεσμοθετηθούν αντισταθμιστικά οφέλη και φόρος περιβαλλοντικής επιβάρυνσης σε σχέση με την ώρα και τον ρύπο που προκαλούν, όπως αυτά προβλέπονται από την σχετική νομοθεσία.
* Θα επιδιώξουμε τη συγκρότηση Διαδημοτικής Επιτροπής στελεχωμένης από επιστήμονες, για να παρακολουθεί την τήρηση των υποχρεώσεων, τη συμμόρφωσή του στους Ελληνικούς και Διεθνούς Κανόνες λειτουργίας, πτήσεων και ασφαλείας και να επιβάλλει κυρώσεις και πρόστιμα όταν διαπιστώνεται ότι παραβιάζονται, συνεργαζόμενη με αντίστοιχους φορείς άλλων κρατών της Ε.Ε.
* Θα ζητήσουμε από την πολιτεία την εκπόνηση νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από ανεξάρτητο και μη κυβερνητικό φορέα.
Πόσο εύκολο είναι να καταφέρετε να ελαχιστοποιήσετε ανισότητες και ανισομέρειες που παρουσιάζει ένας μεγάλος σε έκταση δήμος όπως ο δικός σας;Πράγματι υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις κοινωνίες των Σπάτων και της Αρτέμιδος. Τα Σπάτα είναι μια συνεκτική κοινωνία (παλαιό Κεφαλοχώρι) με συντηρητικές καταβολές που διατηρούνται ακόμη και σήμερα παρά την εγκατάσταση 2 – 3 χιλιάδων νέων κατοίκων. Η Αρτέμιδα αντίθετα είναι μια πολυσυλλεκτική και πολυπολιτισμική κοινωνία με κατοίκους απ’ όλη την Ελλάδα, με σημαντικό ποσοστό αλλοδαπών οικονομικών μεταναστών.
Ήμασταν όμως από την αρχή υπέρ της συνένωσης των δύο πόλεων, διότι τους συνδέουν ισχυροί χωροταξικοί, οικονομικοί, πολιτιστικοί, οικογενειακοί και περιουσιακοί δεσμοί. Αποτελούσαν Ενιαίο Δήμο, η δε Αρτέμιδα (Λούτσα λεγόταν τότε) αποτελούσε τη διέξοδο στη θάλασσα των Σπάτων και ιδιοκτησιακά ανήκε στους Σπαταναίους. Με μια πολιτική σ’ όλα τα επίπεδα που θα ενθαρρύνει και θα προωθεί την όσμωση των δύο κοινωνιών, θα απαλυνθούν οι ανισομέρειες – που πολλές φορές εκφράζονται και με αντιπαλότητες – και σε σύντομο χρονικά διάστημα, θα αποτελέσουμε ουσιαστικά Ενιαίο και συνεκτικό Δήμο που θα μπορέσει χωροταξικά να συνδυάσει τη μόνιμη με την παραθεριστική κατοικία και να εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες γι’ αυτό χρήσεις. Έχουμε επίσης ξεκινήσει και διαδικασίες για τη δημιουργία δικτύου κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης, διότι μεγάλα στρώματα του πληθυσμού, ιδιαίτερα της Αρτέμιδος που προέρχονται από ασθενείς οικονομικά τάξεις ή είναι οικονομικοί μετανάστες, υφίστανται με δραματικό τρόπο τις επιπτώσεις της πολιτικής. Αυτούς έχουμε τη βούληση να τους προστατέψουμε παρ’ όλη τη δεινή οικονομική κατάσταση του Δήμου.
Με ποιες κοινωνικές συμμαχίες όλα αυτά, πώς θα κινητοποιήσετε τους πολίτες;Πολλοί από τους συμβούλους της πλειοψηφίας, ανάμεσά τους και εγώ, έχουμε συμμετάσχει ενεργά στα τοπικά κινήματα για το Αεροδρόμιο, για την ανατροπή λειτουργίας ενός γιγαντιαίου Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων ομοίου με την Ψυτάλλεια, για την προστασία του παραλιακού μετώπου και των υγροτόπων της περιοχής, για μια οργανωμένη οικιστική ανάπτυξη και όλα αυτά με σεβασμό στο περιβάλλον και με επίκεντρο τον πολίτη. Ως εκ τούτου, έχουμε ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία και ο κύριος λόγος που σήμερα είμαστε Δημοτική Αρχή είναι ότι μας εμπιστεύθηκαν όχι απλώς για να κάνουμε μια καλή διαχείριση, αλλά με ρήξεις και τομές σε βάθος να αντιστρέψουμε τη μέχρι σήμερα υποβάθμιση του Δήμου. Πιστεύουμε ότι με την συνεργασία και την κινητοποίηση της κοινωνίας με επικεφαλής τη Δημοτική Αρχή μπορούμε να τα καταφέρουμε.
ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΡΗ: ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ "ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ" ΤΟΥ ΓΚΙΝΟΣΑΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΥ ΚΕΛ, ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ 26.05.11.
ΑπάντησηΔιαγραφήΨΗΦΙΖΕΙ ΝΑΙ ΣΤΟ ΚΕΛ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΘΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΟΤΙ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
ΤΙ ΑΛΛΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΜΕ??????????
AΝΩΝΥΜΕ ΕΙΣΑΙ ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΤΑΝΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΕΛ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ (ΕΣΥ ΤΩΡΑ ΩΣ ΚΑΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ 'ΦΛΟΥ' ΡΗΜΑ,ΑΥΤΟΣ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ ΚΑΘΟΛΟΥ)ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΠΕΙΣΤΗΚΕ ΑΜΕΣΩΣ. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΘΩΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή