Η λειτουργία του διεθνούς αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει κινητοποιήσει από την πρώτη στιγμή, συλλόγους και κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου, λόγω των προβλημάτων και των επιπτώσεων που τους έχει δημιουργήσει.
Από αυτές<...>τις κινητοποιήσεις και τις αλλεπάλληλες ενέργειες στα αρμόδια Υπουργεία, την Δικαιοσύνη και το Συνήγορο του Πολίτη έχουν προκύψει κατά καιρούς εξελίξεις, άλλοτε θετικές και άλλοτε αρνητικές, για τα αιτήματα των πολιτών που έχουν σχέση με την περιβαλλοντική επιβάρυνσή της περιοχής, την υγεία των κατοίκων, αλλά και την ασφάλεια των κατοικημένων περιοχών.
Από αυτές<...>τις κινητοποιήσεις και τις αλλεπάλληλες ενέργειες στα αρμόδια Υπουργεία, την Δικαιοσύνη και το Συνήγορο του Πολίτη έχουν προκύψει κατά καιρούς εξελίξεις, άλλοτε θετικές και άλλοτε αρνητικές, για τα αιτήματα των πολιτών που έχουν σχέση με την περιβαλλοντική επιβάρυνσή της περιοχής, την υγεία των κατοίκων, αλλά και την ασφάλεια των κατοικημένων περιοχών.
- Να εφαρμοσθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι διαβεβαιώσεις των αρμοδίων φορέων της Πολιτείας για τη διαδικασία μείωσης του θορύβου με την αποφυγή των πτήσεων στις κατοικημένες περιοχές, ιδιαίτερα να σταματήσουν οι νυχτερινές πτήσεις, όπως στα περισσότερα Διεθνή Αεροδρόμια της Ε.Ε.;
- Να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση σε αιωρούμενα σωματίδια που σε ορισμένες περιοχές π.χ. Κορωπί ξεπερνά τα όρια της Ε.Ε. και είναι κατά κύριο λόγο αποτέλεσμα των καυσαερίων που εκπέμπουν τα αεροσκάφη που αντικανονικά πετούν σε χαμηλότερο από το επιτρεπόμενο ύψος και πάνω από κατοικημένες περιοχές;
- Να σταματήσει η ανεξέλεγκτη διοχέτευση των αποβλήτων του αεροδρομίου τόσο προς τον κάμπο των Μεσογείων, όσο και προς τη θάλασσα του Ν. Ευβοϊκού;
- Να μπει φραγμός στη σκόπιμη «αλλαγή πορείας» των αεροσκαφών που κατά την απογείωση και την προσγείωση διέρχονται κατά κόρον πάνω από κατοικημένες περιοχές σε χαμηλό ύψος καθώς και πάνω από την Πεντέλη, με κίνδυνο ακόμα και την ασφάλεια επιβατών και κατοίκων;
- Να τεθούν περιορισμοί με βάση το Κοινοτικό Δίκαιο και τις Διεθνείς Συνθήκες και να μπει φρένο στην αποικιοκρατική συμπεριφορά της διοίκησης του Αεροδρομίου;
"Όλα αυτά έχουν σχέση", κατά τον κ. Θανάση Λεβέντη, βουλευτή Αττικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., "με το ιδιότυπο νομικό καθεστώς, που δημιούργησε ο νόμος 2338/1995 με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση για το αεροδρόμιο. Το νομικό αυτό πλαίσιο δεν διευκολύνει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της Πολιτείας στην επιβολή των κατάλληλων όρων για τον περιορισμό τόσο των επιβαρύνσεων στο περιβάλλον της περιοχής όσο και των οχλήσεων στους κατοίκους. Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων προκειμένου να τεθούν συγκεκριμένα λειτουργικά πλαίσια, που θα διασφαλίσουν τις συνθήκες εκείνες που ισχύουν σε όλα τα σύγχρονα μεγάλα αεροδρόμια στην Ευρώπη".
Σήμερα η πλειονότητα φορέων, συλλόγων και κατοίκων της περιοχής που πλήττονται από τη λειτουργία του αεροδρομίου, έχουν δημιουργήσει Συντονιστική Επιτροπή και ζητούν από την Πολιτεία να ασκήσει τον ρυθμιστικό της ρόλο και να προστατεύσει την υγεία και ασφάλεια των πολιτών.
Κατόπιν αυτών, ο κ. Λεβέντης με ερώτηση του στη Βουλή προς τους κ.κ. Υπουργούς Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ, ζήτησε ενημέρωση για τα μέτρα, που προτίθενται να πάρουν ώστε:
Σήμερα η πλειονότητα φορέων, συλλόγων και κατοίκων της περιοχής που πλήττονται από τη λειτουργία του αεροδρομίου, έχουν δημιουργήσει Συντονιστική Επιτροπή και ζητούν από την Πολιτεία να ασκήσει τον ρυθμιστικό της ρόλο και να προστατεύσει την υγεία και ασφάλεια των πολιτών.
Κατόπιν αυτών, ο κ. Λεβέντης με ερώτηση του στη Βουλή προς τους κ.κ. Υπουργούς Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ, ζήτησε ενημέρωση για τα μέτρα, που προτίθενται να πάρουν ώστε:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου