Η απόφαση της Hochtief να αποσυρθεί ανοίγει τον δρόμο στη γερμανική Fraport - που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και άλλα 11 διεθνή αεροδρόμια
Μπορεί η ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών να βρίσκεται ήδη στο προσκήνιο, με την κυβέρνηση να είναι έτοιμη να βάλει πωλητήριο στο 55% των μετοχών του Ελ. Βενιζέλος, ωστόσο η είδηση πως η γερμανική εταιρεία Hochtief σχεδιάζει την πώληση των συμμετοχών της σε διάφορα αεροδρόμια στον κόσμο, μεταξύ των οποίων και στον ελληνικό αερολιμένα, μοιάζει να παραπέμπει στις καλένδες την επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης.
Ο γερμανικός όμιλος, που κατέχει το 40% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προτίθεται να εγκαταλείψει πλήρως τις δραστηριότητές της στον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων, βάζοντας πωλητήριο στα μειοψηφικά μερίδια που κατέχει σε έξι αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων είναι και το Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η κυβέρνηση που είχε ξεκινήσει τη διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης με τη Hochtief επιθυμώντας όχι μόνο την επέκτασή της, αλλά και την πώληση επιπλέον ποσοστού, αναμένεται εκτός απροόπτου να βρεθεί μπροστά σε νέα δεδομένα, από τη στιγμή που περάσει σε άλλα χέρια το 40% του Ελ. Βενιζέλος.
Σύμφωνα πάντως με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου, η ολοκλήρωση της διαδικασίας επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης θα απέφερε έσοδα της τάξης των 200-300 εκατ. ευρώ, με την πώληση του επιπλέον ποσοστού να τοποθετείται χρονικά εντός του 2012. Βέβαια η αποεπένδυση της Hochtief φαίνεται να ανοίγει τον δρόμο στη γερμανική Fraport -που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και άλλα 11 διεθνή αεροδρόμια- να αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση του ποσοστού που διαθέτει το Δημόσιο.
Προ ημερών η γερμανική εταιρεία εκδήλωσε εκ νέου το ενδιαφέρον της να συμμετάσχει στην ιδιωτικοποίηση του ΔΑΑ. Στο πρόσφατο παρελθόν ο αντιπρόεδρος διεθνών επενδύσεων και management της γερμανικής εταιρείας Fraport, Αλεξάντερ Ζινέλ, είχε περιγράψει το αεροδρόμιο της Αθήνας ως ένα εξαιρετικό πάγιο στοιχείο και γνωρίζοντας πως η ελληνική κυβέρνηση θέλει να πουλήσει το ποσοστό που κατέχει για να μειώσει το ελληνικό χρέος, εξετάζει την περίπτωση επένδυσης στην Ελλάδα. Σε εξέλιξη όμως βρίσκεται το κυβερνητικό σχέδιο για να περάσουν σε χέρια ιδιωτών και τα υπόλοιπα κρατικά αεροδρόμια της χώρας. Η κυβέρνηση, θέλοντας εν μέσω κρίσης να "απαλλαγεί" από το βάρος των επενδύσεων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό των περιφερειακών αεροδρομίων, έχει ανοίξει τον δρόμο για την είσοδο ιδιωτών μέσω συμβάσεων παραχώρησής τους.
Το πλάνο
Το σχέδιο προβλέπει την ίδρυση ανωνύμων εταιρειών που θα αναλάβουν τη λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων. Οι μετοχές των εταιρειών αυτών θα ανήκουν στο Δημόσιο, ενώ το μάνατζμεντ θα παραχωρείται σε ιδιώτες κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας και με συμβάσεις παραχώρησης.
Το σχέδιο προβλέπει την ίδρυση ανωνύμων εταιρειών που θα αναλάβουν τη λειτουργία των κρατικών αεροδρομίων. Οι μετοχές των εταιρειών αυτών θα ανήκουν στο Δημόσιο, ενώ το μάνατζμεντ θα παραχωρείται σε ιδιώτες κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας και με συμβάσεις παραχώρησης.
Με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα εισρεύσουν χρήματα στα δημόσια ταμεία, ενώ προσδοκάται και η αύξηση της επιβατικής κίνησης, αφού οι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα επιδιώξουν την προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών, όπως ακριβώς συνέβη και με το αεροδρόμιο της Αθήνας. Το εν λόγω "project" αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών του κλάδου, καθώς ο ετήσιος τζίρος μόνο από την επιβατική κίνηση στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ. Επειδή όμως θεωρείται βέβαιο πως το επενδυτικό ενδιαφέρον των ιδιωτών θα εστιαστεί σε κάποια αεροδρόμια "φιλέτα" που συγκεντρώνουν μεγαλύτερο όγκο επιβατών, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο αξιοποίησης και ανάπτυξής τους κατά ομάδες.
Fraport
Μπίζνες και στις πέντε Ηπείρους
Μπίζνες και στις πέντε Ηπείρους
Ο γερμανικός όμιλος Fraport, που "φλερτάρει" με τον Αερολιμένα Αθηνών, εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και άλλα 11 αεροδρόμια παγκοσμίως. Ταυτόχρονα δραστηριοποιείται στον τομέα των ακινήτων, των επενδύσεων και των τηλεπικοινωνιών. Η εταιρεία, που εξυπηρετεί 164,7 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, είδε τον τζίρο της να σημειώνει σημαντική άνοδο μέσα στο 2010 και να φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ, γεγονός που διευκολύνει την πρόθεση της διοίκησής της να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε όλο τον κόσμο. Αυτήν τη στιγμή η Fraport έχει μετοχές ή συμβόλαια εκμετάλλευσης στα αεροδρόμια της Λίμα, του Ντακάρ, του Καΐρου, του Ριάντ, της Τζέντα, του Δελχί, του Μπουργκάς, του Ζιαν, της Αγίας Πετρούπολης, του Αμβούργου και της Αττάλειας, ενώ παρέχει υπηρεσίες στους αερολιμένες του Ορλάντο, της Βιέννης, της Σαγκάης και του Χονγκ Κονγκ. Η Fraport έχει εκδηλώσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της για τα αεροδρόμια που ιδιωτικοποιούνται σε όλο τον κόσμο και κυρίως γι' αυτά της Μπραζίλια και του Σάο Πάολο. Ακόμη έχει βάλει στο στόχαστρο αερολιμένες στο Πουέρτο Ρίκο και στην Κίνα.
πηγή: www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου