Μία πολύ σημαντική απόφαση για τους Δήμους των Μεσογείων λήφθηκε πρόσφατα στο Περιφερειακό Συμβούλιο με αριθμό 257/2011, και μάλιστα ΟΜΟΦΩΝΑ, με παρέμβαση-πρόταση του Περιφερειακού Συμβούλου Θανάση Αυγερινού στην συζήτηση του θέματος "Αναθεώρηση της Σύμβασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος".
Με την παρέμβαση-ομιλία του, ο Θανάσης Αυγερινός για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, κατάφερε να πάρει δύο Ομόφωνες αποφάσεις από το Περιφερειακό Συμβούλιο, για το θέμα των αντισταθμιστικών του παλαιού αλλά και του νέου Αεροδρομίου των Σπάτων, προς όφελος των θιγόμενων
Δήμων των Μεσογείων.
Στην ομιλία του στην 25η Συνεδρίαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο μεταξύ άλλων αναφέρει:
"Κύριε Περιφερειάρχα, με μεγάλη έκπληξη μαθαίνω μόλις σήμερα ότι για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως "η επέκταση της Σύμβασης του Αεροδρομίου "Ελ.Βενιζέλος" δεν έρχεται σαν ερώτημα του Υπουργείου για έκφραση γνώμης από το Περιφερειακό Συμβούλιο, όπως θα ήταν λογικό και αναγκαίο, αλλά με πρωτοβουλία της Περιφέρειας.
Είναι πραγματικά απίστευτο, αλλά και πολιτικά ανεπίτρεπτο, για ένα θέμα τέτοιας σπουδαιότητας για την περιοχή μας να επιχειρεί το Υπουργείο να παρακάμψει το Περιφερειακό Συμβούλιο, το κατεξοχήν πολιτικό όργανο να εκφράζει γνώμη και να θέτει όρους, για δραστηριότητες τέτοιας εμβέλειας που επηρεάζουν άμεσα και καθοριστικά τη ζωή των κατοίκων.
Είναι ένα ακόμη δείγμα το πώς βλέπει η κεντρική εξουσία το θεσμό της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης που η ίδια ψήφισε μόλις ένα χρόνο πριν.
Η εισήγηση της Περιφέρειας είναι στη σωστή κατεύθυνση, θέτοντας 3 όρους, όπως αυτοί έχουν προταθεί από την Υπηρεσία, ώστε να μειώσει ο Διεθνής Αερολιμένας τα τέλη και τις χρεώσεις για όλους τους χρήστες κατά 35-50% ..στα πρότυπα του αεροδρομίου της Κοπεγχάγης.
Όμως προτείνω και ζητώ να συμπεριληφθεί ένας επιπλέον όρος, που και λογικός είναι αλλά και δίκαιος, για όλους τους Δήμους που γειτνιάζουν με το Αεροδρόμιο και θίγονται βάναυσα από αυτό, και κυρίως τους Δήμους Κορωπίου, Μαρκόπουλου, Σπάτων-Αρτέμιδας, Παιανίας-Γλυκών Νερών, και Ραφήνας-Πικερμίου.
Για όσους δε μένουν σε αυτές τις περιοχές ίσως είναι δύσκολο να αντιληφθούν τις επιπτώσεις από τη λειτουργία του αεροδρομίου στα Μεσόγεια.
Για όλους εμάς όμως που ζούμε εκεί έχουμε την ατυχία να γινόμαστε αποδέκτες της μόνιμης ηχητικής ρύπανσης, της ρύπανσης του αέρα και
της γεωργίας από την κηροζίνη των αεροσκαφών, αλλά και τους πλημμυρισμένους αγρούς απο το ξέπλυμα των διαδρόμων του αεροδρομίου.
Για τους λόγους αυτούς, αλλά και πολλούς άλλους που θα μπορούσα να αναφέρω, προτείνω όπως είπα να προσθέσουμε στην απόφασή μας έναν 4ο όρο, σαν ελάχιστη αποζημίωση για τους κατοίκους των ανωτέρω Δήμων, όπου ΣΑΦΩΣ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ότι το 1% του ΤΖΙΡΟΥ του αεροδρομίου "Ελ.Βενιζέλος" να ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ στους ΘΙΓΟΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ.
"Και ένα δεύτερο σημαντικό κ. Περιφερειάρχα. Τι σκοπεύουμε να κάνουμε αν για όποιοδήποτε λόγο το Υπουργείο δε λάβει υπόψη τη δική μας γνώμη και δεν συμπεριλάβει στην αναθεώρηση της Σύμβασης αυτά που αποφασίζουμε εμείς σήμερα;
Έχουμε κάποιο σχέδιο πώς θα αντιδράσουμε, ή θα στείλουμε την απόφασή μας και μετά θα ησυχάσουμε; Θα λάβουμε κάποια μέτρα;
Θα πρέπει να αποφασίσουμε σήμερα πώς θα το αντιμετωπίσουμε, αν για άλλη μία φορά το κράτος μας αγνοήσει."
Τελικά η Εισήγηση-πρόταση του Θανάση Αυγερινού έγινε ΟΜΟΦΩΝΑ δεκτεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο και η απόφαση έχει ως εξής:
"Να υπάρχει μνεία (στην Σύμβαση) ώστε το 1% του τζίρου του αεροδρομίου να αποδίδεται στους θιγόμενους Δήμους Κορωπίου, Μαρκοπούλου, Παιανίας, Σπάτων-Αρτέμιδας και Ραφήνας.
"Επίσης εξουσιοδοτεί τον Περιφερειάρχη Αττικής, στο πλαίσιο των θέσεων και προτάσεων της εν λόγω απόφασης, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής, καθώς και να απευθυνθεί σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία για την επίτευξη των στόχων που τέθηκαν με την ανωτέρω απόφαση."
Θανάσης Αυγερινός
Οικονομολόγος-τ.Αντινομάρχης
Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΑΣ ΓΙΑ ΠΤΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ 150 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ
ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ...(7/12/11)
Επιτελους ΞΥΠΝΗΣΑΤΕ...
Στη παραπανω αεροφωτογραφια αναφερεσφε πολυ
ορθα σε πτηση πανω απο την Αρτεμιδα σε αποσταση
150 μετρων πανω απο κατοικημενη περιοχη
ΑΚΟΥ 150 μετρα πανω απο κατοικημενη περιοχη...
(αυτη η πτηση ειναι εντος προστατευτικου, εορταστικου η ωραριου καταστηματων ηθελα να ξερα??)
ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ...
Παρατηρηση 1
Καρντασια του αεροδρομιου για τετοιες πτησεις
προφανως εχετε παρει μαθηματα απο τo Imperial College of Botswana...
Παρατηρηση 2
Δημαρχοι και βουλευταδες τησ κακιας ωρας πειτε
μου ποια ΥΠΑ θα καταφερνε να προσγειωσει το συγκεκριμενο αεροσκαφος στον Ανατολικο διαδρομο χωρις να ξεκουφαθει ο κοσμος... Αεροστατο με γκαζι να σηκωσεις απο τον ανατολικο διαδρομο κυριε Γ.Θ. θα τρελανεις τη μιση λουτσα ...Γιατι δεν τα λες ΓΙΩΡΓΟ της επιτροπης...ε γιατι..?
Παρατηρηση 3
Επομενως τη καραμελιτσα που μασουλατε τοσα χρονια και μας παραμυθιαζεται οτι για ολα τα κακα και ασχημα φταιει η ΥΠΑ , βρειτε αλλο μπαλακι να παιξεται...
Δημαρχε με την αναθεωρηση της αποικιοκρατικης συμβασης ΖΗΤΑ την εφαρομογη της κοινοτικης οδηγιας 49/2002, και του ΠΔ 1180/81. Πιεσε και θα τα παρεις. Αυτοι της Κερατεας ηταν πιο μαγκες δηλαδη..
Παρατηρηση 4
Δημαρχε μην μας πουλας και συ, προσπαθησε για ανθρωπινες συνθηκες ζωης. Με λυματα και με 80 db
θορυβο δεν ζει κανεις εκει. Κανε κατι γιατι απο ΚΑΣΙΜΗΔΕΣ και ΖΗΣΗΔΕΣ χωρτασαμε.
Παρατηρηση 5
Και επι της ευκαιριας μηπως κε Αυγερινε παρα τις
αγνες προθεσεις σας το ζητουμενο δεν ειναι το 1% απο την κερδοφορια του αεροδρομιου. Αν ειναι αυτο το ζητουμενο ας ζητησουμε και ενα 2% για τα σκ@τ@ που θα μας φορτωσουνε ετσι ωστε με ενα 3% να καθαρισουμε. Αλλα στο τελος τι να τα κανεις τα λεφτα σε μια πολη τιγκα στα λυματα στην ηχορυπανση και στη κυροζινη με αλλα λογια μια πολη φαντασμα που δεν στεκεται ανθρωπος ΛΕΩ ΓΩ ΤΩΡΑ... Μηπως απλα η τηρηση σωστων περιβαλλοντικων προυποθεσεων για την ιδρυση και τη λειτουργια μιας επιχειρησης(οπως λειτουργει σε ολο τον ανεπτυγμενο κοσμο) ειναι κατι ποιο σωστο.. Παλι λεω γω.. ΜΗΠΩΣ?
Παρατηρηση 6
Δημοτες της ταλαιπορης αρτεμιδας μας απαιτηση μας πρεπει να ειναι μια και ξεκαθαρη
ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΘΕ ΠΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ. ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ Η ΚΕΡΔΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ-Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ 20000 ΨΥΧΕΣ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ...
με εκτιμηση
Κ.Π.