Επειδή έφτασαν (όπως και σε όλη τη χώρα) την «ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ (στην)
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ» πηγή: http://anatakti.blogspot.com/2012/06/blog-post_7949.html#ixzz1x1Alj4Yz
Αλλά
«Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ Η ΛΟΓΙΚΗ Η ΠΡΟΟΔΟΣ, Ο ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ Η
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ...» Πηγή: http://sarantos-petropouli.blogspot.gr/2012/06/blog-post_6923.html#more
οι παρεμβάσεις εργαζομένων, πολιτών
και πολιτικών παραγόντων, που συμφωνούν και μάχονται για την παραπάνω άποψη, έβαλαν σήμερα άλλο ένα stop στο
στόχο, να ξεκληριστεί κάθε δημόσιος φορέας παροχής υπηρεσιών υγείας. Το stop
μπήκε στη Διοίκηση του Σισμανόγλειου Νοσοκομείου από το Σωματείο εργαζομένων,
και τη Λαϊκή επιτροπή Ν. Μακρής, παρόντων Δημοτικών Συμβούλων Σπάτων –
Αρτέμιδας, Μαραθώνα και Ραφήνας, όπως και του Βουλευτή κου Στρατούλη. Στην
προκαθορισμένη (από το Σωματείο εργαζομένων) για σήμερα συνάντηση, με θέμα την
άρση της παράνομης απόφασης για κλείσιμο των
ΚΥ Σπάτων και Ν. Μακρής, δεν έμεινε η Διοικήτρια του Νοσοκομείου.
Αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν η νέα απόφαση του Αναπληρωτή Διοικητή του
Νοσοκομείου, ότι τα ΚΥ Σπάτων και Ν. Μακρής, παραμένουν και τα δύο σε 24ωρη
λειτουργία, αλλά με κάλυψη της εφημερίας τους από ιατρικό προσωπικό, σύμφωνα με
την υπάρχουσα στο καθένα δύναμη. Που σημαίνει, οι υπάρχοντες γιατροί στο ΚΥ
Σπάτων, επαρκούν για να καλύπτουν την εφημερία του καθημερινά τρείς εβδομάδες
το Μήνα, ενώ, εκείνοι στο ΚΥ Ν. Μάκρης επαρκούν για 24ωρη κάλυψη δύο φορές την
εβδομάδα, που ορίστηκαν στις ημέρες Τετάρτη και Κυριακή. Συγχρόνως και μετά τη
δήλωση του κου Σμέρου ότι η Διοίκηση έχει κάνει αίτημα προς το ΥΥΚΑ για κάλυψη
και των δύο φορέων με πέντε επικουρικούς γιατρούς για τον καθένα (τους οποίους
το ΥΥΚΑ δεν έστειλε) επιτροπή εργαζόμενων θα διερευνήσει άμεσα στο ΥΥΚΑ γιατί δεν ήρθαν στα ΚΥ αυτοί οι γιατροί. Υπενθυμίζεται ότι η
αρχική απόφαση της Διοίκησης (5/4/12) ήταν να κλείνουν και τα δύο ΚΥ στις 3μμ,
και με το υπάρχον προσωπικό όλων των ειδικοτήτων να καλύπτεται η 24ωρη εφημερία
του ΚΥ Ραφήνας. Η απόφαση ανακλήθηκε μετά από παρέμβαση εργαζόμενων και τοπικών
αρχών στις 9/4/12. Στη συνέχεια (και
χωρίς εφημερία του ΚΥ Ραφήνας) αποφάσισε την 24ωρη λειτουργία και των δύο ΚΥ με
μετακίνηση μόνο του ιατρικού προσωπικού του ΚΥΣ πάτων στο ΚΥ Ν. Μάκρης με
μείωση της ασφάλειας κατά 50% (με ένα αντί δύο ιατρεία επειγόντων στη
λειτουργία) . Η απόφαση ανακλήθηκε μετά από παρέμβαση της ΕΙΝΑΠ και εξώδικη
διαμαρτυρία των γιατρών του ΚΥΣ στις 18/4/12, για την παράνομη μετακίνησή τους,
αλλά και τις απλήρωτες αμοιβές τους, εξαιτίας των οποίων αρχίζει να παραμένει
ακάλυπτο γιατρού (από 24/5/12) και το ΚΥΣ. Ακολουθεί νέα απόφαση, στις
31/5/12 για 24ωρη λειτουργία του ΚΥ
Σπάτων με μετακίνηση των γιατρών του ΚΥΝΜ και παραμονή του καθημερινά, μετά τις 3μμ, ακάλυπτο γιατρού.
Φτάνοντας σήμερα να αποφασίσει – ανακοινώσει την 24ωρη λειτουργία και των δυό
αλλά με κάλυψη γιατρού μόνο κατά την υπάρχουσα δύναμη του καθενός έως την άφιξη
από το ΥΥΚΑ των πέντε επικουρικών για το καθένα. Συμπέρασμα: Όσο περισσότερες, εντονότερες, και επίμονες είναι οι
παρεμβάσεις πολιτών και υγειών πολιτικών προσώπων, τόσο οι Διοικήσεις
απομακρύνονται από το στόχο: «Κλείνουν όλα παρά την υφιστάμενη νομοθεσία, και
χωρίς κυβερνητική ευθύνη κατάργησης». Γι’ αυτό οι εργαζόμενοι στην υγεία
προκαλούν και συνιστούν αυτές τις παρεμβάσεις, όπως ακριβώς «εκείνοι οι 29
κατασκευαστές πλυντηρίων ….» Και ενώ
μεγάλη προσπάθεια καταβλήθηκε στη σημερινή συνάντηση για να φαίνεται ότι
κλείνουν επειδή οι γιατροί του ενός ΚΥ δεν δέχονται να καλύψουν την
εφημερία του άλλου, συμπληρωματικά ας
αναφερθεί ότι οι γιατροί έχουν να πληρωθούν τις
εφημερίες τους στο ΚΥ που ανήκουν και καλύπτουν, από το Φεβρουάριο του
2012 και τους οφείλουν επιπλέον αναδρομικά εφημεριών από τον Αύγουστο του 2011!!!! Η πληροφορία που πλανάται ως
διοικητική δήλωση είναι « δεν υπάρχει
μία για εφημερίες όπου κι αν τις εκτελείτε»!!!
Και ενώ επίσης
πολλά ειπώθηκαν περί κλεισίματος λόγω ελλιπούς αριθμού γιατρών, δεν ακούστηκε
τίποτα για τις ελλείψεις σε ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ Νοσηλευτικό Διοικητικό και Βοηθητικό προσωπικό. Έτσι, αν
το ιατρικό προσωπικό είναι το κέντρο του κύκλου υπηρεσιών υγείας το υπόλοιπο
προσωπικό είναι η ακτίνα του, χωρίς την οποία δεν υπάρχει.
Σύμφωνα με τη
νομοθεσία, μόνο για την κάλυψη επειγόντων αναλογούν δύο Νοσηλευτές για κάθε γιατρό. Δηλαδή στο ΚΥΣπάτων, πχ. αυτή
τη στιγμή έχει επτά γιατρούς, που δε
φτάνουν, για να καλύψουν επείγοντα και έχει δέκα ΜΟΝΟ εν ενεργεία Νοσηλεύτριες
για τους επτά γιατρούς, που δε φτάνουν
ούτε για το ένα εκ των τριών σκελών του έργου του!!!! Και η Διοικητική
στελεχώνεται από έναν τεχνικό, μία οικοκυρά, έναν υπάλληλο πληρώματος
ασθενοφόρου και επικουρικά από τους δύο
τεχνολόγους ακτινολογικού, τον υπάλληλο ασφάλειας (security)…., και λοιπούς αξιότιμους πλην
άσχετους συνεργάτες για να καλύπτονται τουλάχιστον οι βασικές διοικητικές
εργασίες των πληροφοριών και των ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ, αφού έχει μόνο δύο
Διοικητικούς! Ας
δούμε τώρα με παράδειγμα το ΚΥ Σπάτων (ΚΥΣ) τι ακριβώς περιλαμβάνει το κλείσιμο
των ΚΥ ως αρχικός στόχος, που δεν είναι τωρινός, απλά στις μέρες μας προσπαθεί
να εφαρμοστεί ολοσχερώς.
Το
ΚΥΣ λειτουργεί από το 1986. Έχει
βραβευτεί και διακριθεί από τον
Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας
) για τα προγράμματα πρόληψης σε εργοστάσια,
σχολεία, κατ οίκον επισκέψεις,
διοργάνωση αιμοδοσίας, δωρεά οργάνων, πρόγραμμα για τη μεσογειακή
αναιμία, προγράμματα διατροφής και πρόληψης, αλλά και θεραπείας της τερηδόνας σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Χαρακτηρισμένο από το τέως
ΥΥΠ «πιλότος» Κ.Υ. σ’ αυτό έρχονταν για μάθημα εργαστηρίου αλλά και πρακτική
άσκηση σπουδαστές της Α΄ και η Β΄ Νοσηλευτικής Αθηνών Τ.Ε.Ι., της Στρατιωτικής
Νοσηλευτικής σχολής Σ.Α.Ν.,
και της Σχολής Επισκεπτών Υγείας. Το ΚΥΣ, ως πρότυπο λειτουργίας δέχτηκε
πολλές αιτήσεις επισκέψεων από επαγγελματίες και φοιτητές ξένων χωρών, από τους οποίους έλαβε
αριστεία!!! Όλα αυτά μέχρις ότου οι
Διοικητικά αρμόδιοί του (όπως υποχρεούνται) τα στόχευαν, τα διεκδικούσαν και τα
εξασφάλιζαν.
Το Κ.Υ.Σ. αποτελείται από τρεις
Υπηρεσίες : τη Διοικητική, τη Νοσηλευτική και την Ιατρική, ΧΩΡΙΣ όμως πλέον
στελέχη που να στοχεύουν, να διεκδικούν και να εξασφαλίζουν τη μέγιστη απόδοσή
του. Μέχρι πριν δέκα χρόνια στο Γραφείο
Γραμματείας με απόφαση ΔΣ Σισμανόγλειου (ΣΝΙ) εκτελεί χρέη Προϊσταμένης Πανεπιστημιακός Υπάλληλος χωρίς να
τοποθετείται, αν και υπάρχει θέση. Το ίδιο και στη Νοσηλευτική Υπηρεσία που την αποτελούν άτυπα το γραφείο Κοινωνικής
φροντίδας (όπου υπάρχει θέση) και το Γραφείο Νοσηλευτών (όπου δεν
υπάρχει). Αυτή τη στιγμή υπάρχει
ΜΟΝΟ ο Συντονιστής του επιστημονικού έργου που ανέκαθεν ηγείτο της Διεύθυνσης χωρίς
άλλες αρμοδιότητες πέραν του συντονισμού επιστημονικής λειτουργίας και του
γενικόλογου της αρμονικής συνεργασίας των επί μέρους υπηρεσιών μεταξύ
τους! Νόμος
το 1992 Προβλέπει σύσταση Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, με προϊστάμενο Νοσηλευτή/τρια, και Διοικητικής
επίσης. Στον Οργανισμό όμως, του
Κ.Υ. Σ. δεν προβλέπεται θέση Νοσηλευτή/τριας
και ούτε έχει γίνει τροποποίηση, εφόσον
διά νόμου συστήνεται ενιαία
Υπηρεσία (Γραφείων Νοσηλευτών και Κοινωνικής φροντίδας). Τροποποίηση δε του
Οργανισμού του ΚΥΣ έχει γίνει κατά το παρελθόν για να ρυθμιστούν θέματα
θέσεων προσωπικού, αλλά και του ΣΝΙ, και
μάλιστα « εν μία νυκτί», προκειμένου να αναβαθμιστεί η λειτουργία Υπηρεσιών
(π.χ. δημιουργία – άνοιγμα κλινικών, που δεν υπήρχαν κατά τη Σύσταση του
Οργανισμού του ). Τηρούν λοιπόν όσα λέει ο ,ΑΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΟΣ, Οργανισμός και όχι
όσα λέει ο νόμος (που επιβάλλει Διοικητικές αποφάσεις μετατροπής Οργανισμών,
προκειμένου να ανταποκρίνονται στις εκάστοτε ανάγκες . Αποτέλεσμα αυτού και
εφόσον κατά τη Διοικητική κρίση δεν υφίστανται ανάγκες, είναι να μην υπάρχουν σήμερα προϊστάμενοι και επομένως δεν είναι
δυνατό να υπάρξει σχέδιο, να εφαρμοστεί πρόγραμμα και να προκύψει έργο, για το
οποίο και που δεν προκύπτει, δεν υπάρχει ΚΑΝΕΙΣ , για να λογοδοτήσει !!! Άτυπα, πρόχειρα, χωρίς τήρηση των
προβλεπόμενων από το Δημόσιο Υπαλληλικό Κώδικα
(κρίση γνώσης αντικειμένου, προσόντων, διοικητικών ικανοτήτων κτλ), έχουν τοποθετηθεί
«προσωρινοί» επικεφαλείς και στη Διοικητική και στη Νοσηλευτική Υπηρεσία και
απλά το ΚΥΣ είναι ανοιχτό, για να εξυπηρετεί, όσο ξέρει, όπως θέλει και όπως
νομίζει ο κάθε επικεφαλής Υπηρεσίας, του οποίου την αρμονική δια-υπηρεσιακή
συνεργασία συντονίζει ο Δ/ντής του ΚΥΣ γενικά, όχι όμως και ειδικά, εφόσον
αρμοδιότητα ενδοϋπηρεσιακού ελέγχου σε κάθε υπηρεσία δεν έχει, συνεπώς δε
μπορεί και να λογοδοτεί για την κάθε ειδική της δυσαρμονία ή ανεπάρκεια!
Πρόσφατα, (με την εγκύκλιο 114759/Σεπτ/12 του ΥΥΚΑ) απέκτησε κατ΄ εντολή μια ειδική
αρμοδιότητα: την ευθύνη για την πιστή εφαρμογή των εισπρακτικών μέτρων.
Συνεπώς το συνολικό έργο κρίνεται από πόσο ξέρει, πώς θέλει και τι νομίζει ο
εκάστοτε επικεφαλής. Άραγε
όλοι αυτοί οι χειρισμοί ήταν το σχέδιο, για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα
; ΑΠΑΞΙΩΣΗ, ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ, ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ,
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ, ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟ ΘΕΣΗ «ΑΡΜΟΔΙΩΝ», ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΚΑΙ
ΣΤΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΥΠΟΘΑΛΠΤΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
Η
αδιαφορία τόσο εκ των άνω, όσο και εκ των έσω οδήγησε το ΚΥΣ εδώ, ώστε οι πολίτες, να θεωρούμε ότι και που υπάρχει
άχρηστο είναι, αφού δεν προσφέρει τουλάχιστο τα μισά από όσα θα έπρεπε.
Τραγικές φιγούρες της ιστορίας οι εργαζόμενοι που οφείλουν υπακοή στους
«αρμόδιους». Κάτοχοι θέσης ανίσχυρης να αλλάξει τα πράγματα, φέρουν όχι μόνο το
βαρύ φορτίο της διοικητικής απαξίωσής τους, αλλά και των μεσαιωνικών εργασιακών
συνθηκών στις οποίες υποβάλλονται, λες κι είναι ιερός στόχος να φτάσουν ακόμα
και οι ίδιοι στο συμπέρασμα των πολιτών. Κάποιοι από αυτούς δυστυχώς έχουν
φτάσει ήδη, δίνοντας τη εικόνα σκλάβων. Η απόδοση έργου ενός σκλάβου που
υπερβαίνει κάθε ανθρώπινο όριο αντοχής, ποτέ δεν είναι αρκετή ούτε για τον
αφέντη του (Διοίκηση) ούτε για όλους του τους καλεσμένους (προσερχόμενοι
πολίτες). Κι όταν πειστεί πως όσα και να κάνει άχρηστος είναι, τότε έρχεται μια
νύχτα που κρεμιέται (ας κλείσει. ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΑΛΛΟ!!!!). Αυτή
η θλιβερή πραγματικότητα που ζούμε πολίτες και εργαζόμενοι δε μας τιμά, αλλά
και δεν μας συμφέρει, όταν όλη η Ευρώπη ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα
Υγείας ( Π.Φ.Υ.) και δαπανά κονδύλια για
αυτή, εμείς να την υποβαθμίζουμε –
καταργούμε. Μέχρι το 2020 έχει εγκριθεί κονδύλι για την Ελλάδα περί τα
47.000.000 Ευρώ, για την Π.Φ.Υ. Που και πως θα διατεθούν αυτά τα χρήματα; Το ερώτημα μπαίνει αναπόφευκτα, αφού η έως
τώρα και παρά την από το 2009 Ευρωπαϊκή μας επιτήρηση, η διαχείριση
κονδυλίων όχι μόνο δεν απέδωσε την ανάπτυξη δομών υγείας αλλά φτάνουμε
και στο κλείσιμό τους. H πρόοδος
, η ανθρωπιά , η λογική λέει να παραμείνει ανοιχτό το Κ.Υ.Σ., το ΚΥ Ν. Μ., όπως
και όλη η Πρωτοβάθμια και να
αναβαθμιστεί. Από κεί και πέρα θα ήταν τουλάχιστο καλό, αν όχι απολύτως αναγκαίο να μπεί η ορθή
διαχείριση κονδυλίων και στην επιτήρηση μη Κυβερνητικών / Διοικητικών
εκπροσώπων των πολιτών. Η αναφορά των κακώς κειμένων στην
Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας πυροδοτεί ένα εύλογο ερώτημα. Εσείς που δουλεύετε
εκεί και ξέρετε τα πράγματα από μέσα
κάνατε τίποτα για να πιεστούν οι αναρμόδιοι «αρμόδιοι» προς θετικές κατευθύνσεις; ή περιορίζεστε
στο εύκολο της κριτικής και μόνο περιμένοντας τη Δευτέρα Παρουσία;
Παραθέτονται ενδεικτικά, ενέργειες εργαζόμενων
του ΚΥΣ ( ανάλογες συμβαίνουν και σε άλλους χώρους της Π.Φ.Υ.), αλλά και
αποτελέσματα αυτών, από την προσπάθεια να διατηρήσουν το έργο του ΚΥΣ μακριά
από πολιτικά - διοικητικά τραύματα, και
στο μέγιστο δυνατό της απόδοσής του για το γενικό καλό. Κι όχι μόνο
ενέργειες στην παρούσα κατάσταση που μοιάζει με εμπόλεμη, αλλά και στο
παρελθόν. Το
2003 το ΚΥΣ βομβαρδίστηκε κυριολεκτικά από την τότε ανώτερη Διοικητική του
αρχή. Οι ενέργειες των εργαζόμενων να
επαναφέρουν την ομαλότητα οδήγησαν ακόμα και σε διώξεις http://www.xekinima.org/arthra/view/article/kentro-ygeias-spaton/
1ο συν. Τόσο πριν
όσο και μετά την άνω περίοδο τα προβλήματα λειτουργίας δεν έλειψαν (όπως σε
κάθε χώρο). Η κατάσταση όμως αγγίζει το μη περεταίρω από το 2011 και φτάνει έως
το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης με το 2ο συν που παραμένει αναπάντητο. Όταν η επισφαλής
κάλυψη πολιτών φάνηκε να παγιώνεται ως έργο του ΚΥΣ, βασισμένο στην άνωθεν αδιαφορία και στην σαφέστατη πρόθεση να κλείσει ο
χώρος, επιβάλλοντας συγχρόνως και μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, πλείστα
έγγραφα διαμαρτυρίας έφτασαν στους αρμόδιους, τόσο μέσα όσο και έξω από την
υπηρεσία μας. Ενδεικτικά παρατίθεται η από 9/2/12 ενημέρωση της ΠΟΕΔΗΝ για τα
διοικητική αλλά και συνδικαλιστική αδιαφορία έναντι της λειτουργίας του χώρου.
συν τα
3ο και ( 4ο συν + τα 2 των υπογραφών) Τα αποτελέσματα των ενεργειών αυτών
εμφανίζονται στο τελευταίο συν. που αναβαπτίζει τις επαναλαμβανόμενες διώξεις
«μετακινήσεις λόγω επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών» Οι
ίδιες διοικητικές πρακτικές εφαρμόζονται σε όλη τη χώρα. Οι φορείς ΠΦΥ δεν κλείνουν. Τους κλείνουν
Ø
Με
παράνομες διοικητικές αποφάσεις
Ø
Με
διακοπή προβλεπόμενων χρηματοδοτήσεων
Ø
Με
έλλειψη προϊστάμενων που θα μπορούσαν αρμοδίως να αντισταθούν
Ø
Με
μη αντικατάσταση του απερχόμενου προσωπικού
Ø
Με
«μετακινήσεις προς κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών» Έτσι, η
κατάσταση υγείας της υγείας έχει ξεπεράσει το όριο του κατεπείγοντος. Αγγίζει
πλέον το προθανάτιο στάδιο. Κι οι παρεμβάσεις που απαιτούνται δεν επιτρέπουν
καθυστερήσεις!!!!
Ρεμπούσκου
Αναστασία – Αχλιόπτα Θεοδώρα Κατά κρατικό
χαρακτηρισμό Δημόσιοι Υπάλληλοι κατά συνείδηση
Λειτουργοί Υγείας Αν. Αττικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου