Απόσταση από κεραία (m) | Πυκνότητα Ισχύος μW/cm2 |
10 | 200 |
20 | 112 |
30 | 79 |
40 | 60 |
50 | 48 |
75 | 31 |
100 | 20 |
150 | 10 |
200 | 6 |
250 | 3,77 |
500 | 3 |
Πίνακας 8.1 Πυκνότητα ισχύος σε διάφορες αποστάσεις από την κεραία τερματικού ραντάρ των ελληνικών αεροδρομίων, μέσα στο εγγύς πεδίο της (0-500m). Οι τιμές υπολογίστηκαν θεωρητικά, με ειδικές προσεγγιστικές μεθόδους, είναι δε μόνο ενδεικτικές, καθώς δεν μπορούν να συγκριθούν με τα όρια επικινδυνότητας που ισχύουν μόνο για το μακρινό πεδίο κεραίας. Σε καμιά περίπτωση, πάντως δεν μπορούν να θεωρηθούν ακίνδυνες και πολύ περισσότερο να συναχθεί το συμπέρασμα ότι μπορεί κανείς να εκτίθεται στο εγγύς πεδίο κεραίας. Απλώς δεν μπορεί να εκτιμηθεί ο βαθμός επικινδυνότητας στα διάφορα σημεία του εγγύς πεδίου μιας κεραίας.
Τα νέα τερματικά ραντάρ των πολιτικών αεροδρομίων της χώρας μας έχουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Συχνότητα 2900MHz, ισχύς κορυφής παλμού 1,5MW, διάρκεια παλμού w=0,8μsec, prf=1040pps, απολαβή κεραίας G=33dB, μέγιστη διάσταση κεραίας 5m, γωνία μισής ισχύος στο οριζόντιο επίπεδο φ=1,5ο αριθμός περιστροφών 15 ανά λεπτό.
Το μακρινό πεδίο της κεραίας των ραντάρ αυτών αρχίζει πέρα από την απόσταση των 500m (σημειώνεται ότι οι τεχνικοί της κατασκευάστριας εταιρίας THOMSON CSF χρησιμοποιούν τη σχέση R=D2/λ αντί της 2D2/λ που σημειώνεται στη διεθνή βιβλιογραφία. Έτσι, γι’ αυτούς, το μακρινό πεδίο αρχίζει από τα 250m και πέρα).
Στην απόσταση των 500m απ’ όπου αρχίζει το μακρινό πεδίο, η θεωρητικά αναμενόμενη μέση πυκνότητα ισχύος με βάση τη σχέση 8.6 υπολογίζεται ίση με 3μW/cm2 και είναι χαμηλότερη ακόμη και από τα «ανατολικά» όρια επικινδυνότητας για τη συχνότητα λειτουργίας του ραντάρ. Οπωσδήποτε, στο εγγύς πεδίο οι τιμές της πυκνότητας ισχύος είναι μεγαλύτερες (Πίνακας 8.1), δεν μπορούν όμως να συγκριθούν με τα όρια επικινδυνότητας. Η γενική πάντως επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα τερματικά ραντάρ των ελληνικών πολιτικών αεροδρομίων μπορεί να θεωρηθεί αμελητέα, αν ληφθούν υπ’ όψη και οι εξής πρόσθετοι παράγοντες:
1. Η κεραία του ραντάρ είναι εγκατεστημένη σε πύργο ύψους 33 μέτρων πάνω από το έδαφος.
2. Το κατακόρυφο διάγραμμα ακτινοβολίας έχει ελάχιστα τμήματα κάτω από το οριζόντιο επίπεδο, η κεραία δηλαδή εκπέμπει οριζόντια, συχνά μάλιστα 2ο ή 30 πάνω από το οριζόντιο επίπεδο.
Ως συνέπεια, η πιθανότητα να βρεθούν μονάδες του γενικού πληθυσμού ή και εργαζόμενοι στη διεύθυνση μέγιστης ακτινοβολίας της κεραίας είναι μόνο θεωρητική. Και αν, παρά ταύτα, πραγματοποιηθεί, τούτο θα συμβεί σε ορεινές περιοχές του ευρύτερου χώρου των αεροδρομίων και σε τόσο μεγάλες αποστάσεις, που η πυκνότητα ισχύος θα είναι ασήμαντη, ακόμη και αν ληφθούν υπ’ όψη τυχόν ανακλάσεις της δέσμης που μπορούν να την τετραπλασιάσουν.
3. Στον υπολογισμό της πυκνότητας ισχύος με βάση τις σχέσεις 8.1, 8.5 και 8.6 δεν λαμβάνεται υπόψη η εξασθένηση του κύματος κατά τη διάδοσή του στην ατμόσφαιρα, κυρίως επειδή είναι σχετικά μικρή αφού η συχνότητα λειτουργίας των τερματικών ραντάρ είναι πολύ μικρότερη από τη συχνότητα συντονισμού των υδρατμών (22,24GHz) και του οξυγόνου (60GHz). Λόγω εξασθένισης, πάντως, η πραγματική πυκνότητα ισχύος είναι μικρότερη.
Πειραματική επιβεβαίωση: Η ασήμαντη ηλεκτρομαγνητική επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τη λειτουργία των τερματικών ραντάρ των ελληνικών πολιτικών αεροδρομίων επιβεβαιώθηκε και πειραματικά με δύο μετρήσεις. Αρχικά μετρήθηκε η πυκνότητα ισχύος σε επιλεγμένα σημεία του χώρου του αεροδρομίου με το ραντάρ σε λειτουργία. Οι μετρήσεις επανελήφθησαν στα ίδια σημεία με το ραντάρ εκτός λειτουργίας, χωρίς να προκύψει καμία απολύτως διαφορά στις τιμές του υποβάθρου.
Στα αεροδρόμια βέβαια, λειτουργεί εκτός του κυρίου ραντάρ, ένα πλήθος άλλων μικρότερων πομπών που δημιουργούν ένα ηλεκτρομαγνητικό υπόβαθρο, το οποίο θα έπρεπε να ερευνηθεί συστηματικά με ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μαζί με το πανταχού παρόν υπόβαθρο των 50Hz του ηλεκτρικού δικτύου
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΝΙΑΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗΣ ΜΕ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΛΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλα λεει
ΑπάντησηΔιαγραφήναιιιιι
Διαγραφήη γνωμη μου ειναι οτι πρεπει να κλεισετεεεε
ΑπάντησηΔιαγραφή