Με το μέτωπο της Κερατέας να μαίνεται εδώ και τέσσερις μήνες, η κυβέρνηση σε λίγο θα ’χει να αντιμετωπίσει μία νέα εστία έντασης στα Μεσόγεια, αφού κάνει «κουκουρούκου» σε ζητήματα που αφορούν την ενίσχυση των δήμων κοντά στο αεροδρόμιο των Σπάτων και ειδικά στα αντισταθμιστικά οφέλη που προκύπτουν λόγω της αξιοποίησης του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Έτσι λοιπόν η «εξαφάνιση» του δικαιώματος των δήμων της Μεσογαίας στα έσοδα που θα προκύψουν για αντισταθμιστικά οφέλη από το «ξεπούλημα» του Ελληνικού φαίνεται θα αποτελέσει το casus belli και ακόμη μια εστία αντιπαράθεσης μεταξύ δήμων των Μεσογείων και κυβέρνησης.
Οι κάτοικοι της Μεσογαίας καταγγέλλουν ότι με την προ ημερών ψήφιση του σχετικού άρθρου για τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.», με σκοπό την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, επιχειρείται η «εξαφάνιση» του δικαιώματος των περιοχών στα έσοδα και αυτό αποτελεί και την απόδειξη της περιφρόνησης που δείχνει η κυβέρνηση στα δικαιώματα που έχει η Αυτοδιοίκηση της περιοχής.
Το παραπάνω δικαίωμα των δήμων Σπάτων, Παιανίας, Μαρκοπούλου, Λούτσας και Ραφήνας, θεμελιώθηκε με τον νόμο του 1995 για τη σύσταση του νέου διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας στα Σπάτα, ως αντισταθμιστικό όφελος στην επιβάρυνση που θα δεχόταν η περιοχή λόγω της μετεγκατάστασης του αεροδρομίου.
Στα χαρτιά
Πιο συγκεκριμένα, στον σχετικό νόμο που κυρώνει τη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου και των Γερμανών για το αεροδρόμιο των Σπάτων προβλεπόταν, μεταξύ άλλων, στο άρθρο 9 η ίδρυση Διαχειριστικού Φορέα Μητροπολιτικής Ζώνης Πρασίνου για την προστασία, συντήρηση, διαχείριση και αξιοποίηση με κάθε τρόπο του χώρου που καταλάμβανε ο πρώην αερολιμένας του Ελληνικού.
Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ρητά ότι ποσοστό τουλάχιστον 10% επί των εσόδων του Διαχειριστικού Φορέα «θα διατίθεται για τη δημιουργία σύγχρονης υποδομής και δικτύων ποιότητας ζωής, καθώς και για την παροχή αντισταθμιστικών οφελών στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων με αιχμή τα Σπάτα».
Επί 16 χρόνια λοιπόν η αξιοποίηση έμεινε στα χαρτιά. Όμως τα πράγματα έχουν φθάσει στο απροχώρητο μετά και τη στάση της κυβέρνησης και των κυβερνητικών παραγόντων να παριστάνουν τους ανήξερους και να αρνούνται τις νομικές δεσμεύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση για τα Σπάτα, η οποία μάλιστα είναι επικυρωμένη με νόμο στη Βουλή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δήμοι της Μεσογαίας δεν πήραν τα έσοδα που τους αναλογούσαν ούτε από την υπάρχουσα εκμετάλλευση ορισμένων εγκαταστάσεων του Ελληνικού, π.χ. το Εκθεσιακό Κέντρο ή άλλες εκδηλώσεις που έγιναν στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου. Δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών, που έχει την ευθύνη για τον χώρο αυτό, έχει ήδη εισπράξει συνολικά 40.000.000 ευρώ από διάφορες εκδηλώσεις, ενώ όπως πάντα το Δημόσιο έχει αφήσει ανεί-σπρακτα από διάφορους επιτήδειους που έκαναν τις δουλείες στον χώρο περισσότερα από 47.000.000 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι περίπου τα 8.700.000 ευρώ θα έπρεπε να έχουν δοθεί στους δήμους.
Ήδη από τον Δήμο Κορωπίου ξεκίνησε η συνεργασία όλων των δήμων ύστερα από πρόταση που κατέθεσε ο Αριστείδης Γκίκας, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης «Αναγέννηση». Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μάλιστα καταγγέλθηκε ότι «σήμερα, παρά το γεγονός ότι οι δήμοι των Μεσογείων δεν έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ, αφού δεν προχώρησε επί τόσα έτη (;) η αξιοποίηση του Ελληνικού, επιχειρείται με βίαιο τρόπο η εξαφάνιση του δικαιώματος αυτού».
Η ναυαρχίδα για τη συγκέντρωση των 50 δισ.
Η αξιοποίηση του Ελληνικού αποτελεί τη ναυαρχίδα για τη συγκέντρωση των 50 δισ. του προγράμματος της κυβέρνησης Παπανδρέου για την αξιοποίηση -εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, σύμφωνα με τις επιταγές της τρόικας, με σκοπό τη μείωση του χρέους. Τα Μεσόγεια για ακόμα μία φορά φαίνεται ότι αγνοούνται. Το γεγονός ότι έχουν επιβαρυνθεί από τη λειτουργία του αεροδρομίου, ότι συνεχώς οικοπεδοποιούνται, ότι στηρίζουν ενεργειακά το λεκανοπέδιο - οι 4 γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ο αγωγός φυσικού αερίου έχουν δεσμεύσει δεκάδες χιλιάδες στρέμματα αγροτικής γης -, ότι δέχονται ετησίως 900.000 τόνους οικοδομικών απορριμμάτων, προμηθεύοντας ταυτόχρονα την Αττική οικοδομικά υλικά, με μεγάλο περιβαλλοντικό κόστος, λίγο φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση.
Και να σκεφτεί κανείς ότι όλα αυτά γίνονται παρά το γεγονός ότι δύο βουλευτές της εκλογικής περιφέρειας της περιοχής είναι οι Παπανδρέου και Πάγκαλος… Δηλαδή ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Φαίνεται ότι στα μάτια αυτών που αποφασίζουν τα Μεσόγεια είναι δεύτερης κατηγορίας περιοχές και πρέπει να καταστραφούν και προφανώς δεν ισχύει για την περιοχή η πράσινη ανάπτυξη.
πηγη εφημερίδα
Έτσι λοιπόν η «εξαφάνιση» του δικαιώματος των δήμων της Μεσογαίας στα έσοδα που θα προκύψουν για αντισταθμιστικά οφέλη από το «ξεπούλημα» του Ελληνικού φαίνεται θα αποτελέσει το casus belli και ακόμη μια εστία αντιπαράθεσης μεταξύ δήμων των Μεσογείων και κυβέρνησης.
Οι κάτοικοι της Μεσογαίας καταγγέλλουν ότι με την προ ημερών ψήφιση του σχετικού άρθρου για τη σύσταση της ανώνυμης εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.», με σκοπό την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, επιχειρείται η «εξαφάνιση» του δικαιώματος των περιοχών στα έσοδα και αυτό αποτελεί και την απόδειξη της περιφρόνησης που δείχνει η κυβέρνηση στα δικαιώματα που έχει η Αυτοδιοίκηση της περιοχής.
Το παραπάνω δικαίωμα των δήμων Σπάτων, Παιανίας, Μαρκοπούλου, Λούτσας και Ραφήνας, θεμελιώθηκε με τον νόμο του 1995 για τη σύσταση του νέου διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας στα Σπάτα, ως αντισταθμιστικό όφελος στην επιβάρυνση που θα δεχόταν η περιοχή λόγω της μετεγκατάστασης του αεροδρομίου.
Στα χαρτιά
Πιο συγκεκριμένα, στον σχετικό νόμο που κυρώνει τη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου και των Γερμανών για το αεροδρόμιο των Σπάτων προβλεπόταν, μεταξύ άλλων, στο άρθρο 9 η ίδρυση Διαχειριστικού Φορέα Μητροπολιτικής Ζώνης Πρασίνου για την προστασία, συντήρηση, διαχείριση και αξιοποίηση με κάθε τρόπο του χώρου που καταλάμβανε ο πρώην αερολιμένας του Ελληνικού.
Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ρητά ότι ποσοστό τουλάχιστον 10% επί των εσόδων του Διαχειριστικού Φορέα «θα διατίθεται για τη δημιουργία σύγχρονης υποδομής και δικτύων ποιότητας ζωής, καθώς και για την παροχή αντισταθμιστικών οφελών στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων με αιχμή τα Σπάτα».
Επί 16 χρόνια λοιπόν η αξιοποίηση έμεινε στα χαρτιά. Όμως τα πράγματα έχουν φθάσει στο απροχώρητο μετά και τη στάση της κυβέρνησης και των κυβερνητικών παραγόντων να παριστάνουν τους ανήξερους και να αρνούνται τις νομικές δεσμεύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση για τα Σπάτα, η οποία μάλιστα είναι επικυρωμένη με νόμο στη Βουλή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δήμοι της Μεσογαίας δεν πήραν τα έσοδα που τους αναλογούσαν ούτε από την υπάρχουσα εκμετάλλευση ορισμένων εγκαταστάσεων του Ελληνικού, π.χ. το Εκθεσιακό Κέντρο ή άλλες εκδηλώσεις που έγιναν στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου. Δηλαδή το υπουργείο Οικονομικών, που έχει την ευθύνη για τον χώρο αυτό, έχει ήδη εισπράξει συνολικά 40.000.000 ευρώ από διάφορες εκδηλώσεις, ενώ όπως πάντα το Δημόσιο έχει αφήσει ανεί-σπρακτα από διάφορους επιτήδειους που έκαναν τις δουλείες στον χώρο περισσότερα από 47.000.000 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι περίπου τα 8.700.000 ευρώ θα έπρεπε να έχουν δοθεί στους δήμους.
Ήδη από τον Δήμο Κορωπίου ξεκίνησε η συνεργασία όλων των δήμων ύστερα από πρόταση που κατέθεσε ο Αριστείδης Γκίκας, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης «Αναγέννηση». Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου μάλιστα καταγγέλθηκε ότι «σήμερα, παρά το γεγονός ότι οι δήμοι των Μεσογείων δεν έχουν λάβει ούτε ένα ευρώ, αφού δεν προχώρησε επί τόσα έτη (;) η αξιοποίηση του Ελληνικού, επιχειρείται με βίαιο τρόπο η εξαφάνιση του δικαιώματος αυτού».
Η ναυαρχίδα για τη συγκέντρωση των 50 δισ.
Η αξιοποίηση του Ελληνικού αποτελεί τη ναυαρχίδα για τη συγκέντρωση των 50 δισ. του προγράμματος της κυβέρνησης Παπανδρέου για την αξιοποίηση -εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, σύμφωνα με τις επιταγές της τρόικας, με σκοπό τη μείωση του χρέους. Τα Μεσόγεια για ακόμα μία φορά φαίνεται ότι αγνοούνται. Το γεγονός ότι έχουν επιβαρυνθεί από τη λειτουργία του αεροδρομίου, ότι συνεχώς οικοπεδοποιούνται, ότι στηρίζουν ενεργειακά το λεκανοπέδιο - οι 4 γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και ο αγωγός φυσικού αερίου έχουν δεσμεύσει δεκάδες χιλιάδες στρέμματα αγροτικής γης -, ότι δέχονται ετησίως 900.000 τόνους οικοδομικών απορριμμάτων, προμηθεύοντας ταυτόχρονα την Αττική οικοδομικά υλικά, με μεγάλο περιβαλλοντικό κόστος, λίγο φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση.
Και να σκεφτεί κανείς ότι όλα αυτά γίνονται παρά το γεγονός ότι δύο βουλευτές της εκλογικής περιφέρειας της περιοχής είναι οι Παπανδρέου και Πάγκαλος… Δηλαδή ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης. Φαίνεται ότι στα μάτια αυτών που αποφασίζουν τα Μεσόγεια είναι δεύτερης κατηγορίας περιοχές και πρέπει να καταστραφούν και προφανώς δεν ισχύει για την περιοχή η πράσινη ανάπτυξη.
πηγη εφημερίδα
Θέλουν να αρπάξουν όσα περισσότερα μπορούν όσο φθηνότερα τα καταφέρουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα Μεσόγεια είναι ΤΟ ΦΙΛΕΤΤΟ για τους κερδοσκόπους και τους παράσιτους.
Ο αγώνας των κατοίκων θα είναι σκληρός και οι κερδοσκόποι θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα.
Έχουμε πολλά να χάσουμε και ότι καταφέρουμε είναι κέρδος.